first day of my life

Trött

Kategori:

Ikväll är jag trött trött efter en natt med störd sömn, inte mest av Saga utan Maja drömde massa mardrömmar och gnydde mest hela natten. Sen fick jag inte ro att sova på fm efter vi lämnat av Maja så nu sitter jag lite halvt apatisk i soffan och glor på tv. 

Borde sova men vill ändå njuta lite av timmarna mellan att barnen somnar och man själv ska sova, de är så värdefulla för att ladda upp till nästa dag. Jag blir lätt ganska rastlös av dessa mammalediga dagar då de ibland ser väldigt lika ut så vi försöker hitta på någonting varje dag utanför hemmet, mest för min skull kanske men också för att göra det mesta av denna lediga tid vi har tillsammans. Rätt som det är kommer vardagen igen med jobb och allt vad det innebär så jag njuter verkligen nu nu nu. Vi unnar oss lunch på stan då och då, fika mitt i veckan, och annars festligt. Går till bibblan, lekplatser, öppna förskolan, träffar vänner och andra små saker som förhöjer dagarna. Idag festade vi till det genom att ta med oss Lilia hem efter förskolan, åt glass och hade en härlig em och barnen lekte hur bra som helst. Jag fick till och med tid att läsa i en tidning några minuter medan Saga sov och de andra barnen lekte själva, det kallas jag lyx! Sen åt vi vegetarisk pulled pork med bulgursallad till kvällsmat, mums. Denna vecka har vi ätit lite "ny" mat som vi inte brukar äta, morotssoppa, hemmagjord pytt i panna och nu pulled pork. Kul istället för köttfärsås och korvstroganoff som vi annars kör vecka ut å vecka in 😊.

Imorgon blir det nog öppna förskolan efter frukost om inte barnen chockar med sovmorgon och sen ska vi nog faktiskt bara mysa hemma, läsa böcker och kanske baka kladdkaka till kvällen.

Nä snark, nu ska jag leta efter något smaskigt i godisakåpet för att orka med.

Lekstund på golvet
Skateskola
Kom nu kompis så går vi
Håller varandras hand genom livet 💕


Kommentarer


Kommentera inlägget här: