first day of my life

Lillördag

Kategori:

Onsdag och en arbetsdag kvar innan vi tar helg. Varit så himla trött idag. Oskar har fått sova på soffan för han hostar en massa så jag har också sovit mindre bra. Oskar lämnar iallafall barnen imorgon så jag kommer undan alla konflikter som behöver tas med Saga innan vi kommer utanför dörren på morgonen. Vill inte ha Kläder, vill inte ha tofs, vill inte borsta tänderna, vill ha det enda gosedjuret som ingen hittar, osv. Man är ganska trött i huvudet redan innan man börjar jobbet. Hoppas denna kris snart är över. Blir skönt med miljöombyte i helgen med Göteborg och halloween på Liseberg. Dessutom åker vi med världsbästa Sanna och Martin och barnen så hoppas vi får ett mysigt dygn tillsammans 💜. Fast det är jag säker på att det blir.


Idag har Maja varit och ridit på ett nytt ställe i fågelsta då hennes ridskola ska stänga ner. Jättetråkigt såklart men det här stället kändes jättebra. Maja red själv i både skritt och trav och travande över bommar. Så stolt över henne, hon är verkligen duktig och modig! Hästen var mycket större än hon är van vid och det var ju såklart mycket lättare att trava osv än på shettisarna. Det här blir nog Toppen!

Vi längtar just nu till början av december då vi får hem vår nya familjemedlem. Majas ridlärare Jennys katt har fått kattungar som vi ska ta en. En helgrå långhårig hankatt. Åh barnen är alldeles lyriska och vi kan knappt vänta 😍😍😍.

Nu ska jag hoppa i säng, klockan ringer 5.15 imorgon för jag öppnar förskolan 😴😴. Maja ska iallafall med en kompis hem så jag och Saga får en lugn efter middag tillsammans när jag hämtat henne!




Snart får vi säga hej då till Sune och hans kompisar på Jennys gård
Min modiga dotter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: