first day of my life

Hosta

Kategori:

Ligger i sängen jämte en hostande Saga. Maja hade feber och förskylning förra veckan och Saga har bara varit snorig och hostig för evigt känns det som just nu. Hon är pigg Och glad och inte alls sjuk för övrigt längre men den här himla hostan vägrar ju ge med sig, så här ligger jag, nära, jämte för att ge vatten och trösta när hon hostar så hon nästan kräks. Hinner med en hel del Girls-avsnitt iallafall, världens bästa serie.

Jag och Oskar har också varit krassliga i veckan, inte jättesjuka men hängiga liksom, men nu har jag bara lite snuva kvar.

Idag har vi roat oss att heja på pappa Oskar när han spelat innebandy-cup i sporthallen. Inte ett optimalt ställe att ta en vild 1åring till kan jag känna i efterhand men vad gör man inte, haha. Imorgon ska vi hjälpa mamma och pappa med hönsstaket och åka till en trädgårdshandel och vädret håller sig fint, idag haglade det en liten stund, utknasigt!

Våren är här, ljuset stannar kvar på kvällarna och energin är högre än på längre trots att jag inte fått sova en bra natt på många veckor. Förskylningar, nya tänder, utvecklingsfas, ja alltid finns det något att skylla på för att bebisen sover illa. Men man vänjer sig vid lite sömn också tillslut men visst längtar jag efter några timmars ostörd sömn, för att vara piggare både på jobbet och hemma. Jobbet går bra, dags för samtals-period framöver med föräldrarna, något jag tycker mycket om. Har lite nya idéer jag ska ta med mig in på samtalen så det känns kul. En fördel att inte jobba så mycket är ju att man ständigt känner sig exalterad över att jobba, man hinner inte tröttna på "vardagen" på samma sätt.

Nu ska jag se ett avsnitt till innan sovdags!

Dessa två, det bästa som finns 💜
Min stora lilla tjej som just nu har det lite tufft men livet, och många inre konflikter. 
Pyssel och kreativitet vid bordet. Många gånger varje dag. Älskar det, och Maja är så påhittig just nu!
En bästamysstund på morgonen ☺️




Kommentarer


Kommentera inlägget här: