first day of my life

Mammagris

Kategori:


Jag har en Mammagris här hemma. Och då pratar jag inte om Maja denna gång utan fröken bebis som har ett jättebehov av närhet just nu, främst från mig förstås. Idag har hon knappt varit nere på golvet utan i antingen min eller Oskars famn förutom några sovstunder i vagnen som även de varit korta, livet är lite kaos just nu hos Saga. Tanka trygghet när världen runt om helt plötsligt är så stor och skrämmande. Denna fas är tuff. Hon sover halvbra, behöver mycket närhet och uppmärksamhet men oftast räcker det att sitta med på golvet eller bära runt på höften så är hon nöjd. Eller om hon får vara med Maja, då är hon alltid på glatt humör, för Maja är ju såklart stora idolen. Jag tror dessutom hon håller på att få tand5-6 och det hjälper ju liksom inte till 😊. Men det är bara att följa henne, skämma bort med närhet och trygghet så denna fas snart kan gå över, förhoppningsvis innan det är dags att börja jobba för mig. Men då finns ju Oskar där i vilket fall och det ska bli fint att låta honom skapa en vardag och ett starkare band till barnen när han är boss på dagarna. Jag är tacksam att barnen har en så närvarande pappa som kan och vill denna föräldraskap precis lika mycket som jag. Dock är det ju oftast jag som tar nätterna då Oskar aldrig vaknar, och jag istället vaknar av allt allt, så oroliga nätter ger ju mig mindre sömn= ingen bra ekvation för att gå till jobbet. Men allt löser sig ju såklart, och det finns ju alltid tid för vila på em..

Imorgon har vi ledig dag tillsammans och dessutom har Pskar tagit en extradag på torsdag och det ska bli så mysigt att göra det mesta av denna sista ledighet innan vardagen kickar igång. Imorgon blir det nog pulka och på torsdag lekland! Hurra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: