first day of my life

I säng

Kategori:

Klockan är 22, det är fredagkväll och jag har lagt mig i sängen, hade helst gjort det vid 21 men det kändes bara to much för att vara fredag. Saga sover ju sådär nattetid just nu (dock har hon sovit gott i SIN säng sen 19 så det är ju bra iallafall) snart kommer ett gråt, så bär jag av fullständiga lathetsskäl henne till vår säng och så kramas vi resten av natten, och just nu är hon gnällig av och till men vaknar aldrig helt tack och lov. De flesta nätterna kommer även den stora gosegrisen (inte Oskar) in och ska mysa nära nära med mamma. Vissa mornar är man mer levande än andra helt klart.

Iallafall... Idag har vi haft en kalasmysig dag hemma bara jag och barnen. Gled runt i pyjamas till lunch, fixade i lekrummet som fått lite ny inredning och sen gick vi ut vid 2 och mötte upp Oskar som slutade tidigt. Vi åkte pulka i vår lekpark och Maja älskar verkligen snön, och vi med.

Imorgon ska vi på julgransplundring innan lunch, sen ska Maja sova över hos mormor och morfar, och jag och bebis ska ha egenmys när Oskar är iväg på killkväll. Planerar att Saga sover från 19, och att jag hittar en bra film att gosa ner mig i soffan till. Vi får väl se hur det slutar 😊

På söndag ska vi ta oss till gymmet och fixa kort. Nu är jag taggad för motion, och peppig gruppträning. Hoppas motivationen håller i sig!

Nu ska jag sätta på alex&Sigges podcast att somna till.

Suddig kärlek
Snölek är bästa leken
Finaste gruffalon-morgonrocken som moster fixat till Maja 😍
Dessa små bebisfötter som växer varje dag. Står utan stöd nu och kommer nog inom några veckor att gå om hon är tuff. Vaaart tog tiden vägen. Snart är det dags att fira första födelsedagen. Vilken resa detta är, att få vara mamma 💜!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    åh, Alfred är tokig i Gruffalon. Läser ni boken eller tittar på tvn? Så mysigt att läsa här & få ta del av er vardag! kramar Emelie

    Svar: Har inte sett att det går på tv? 😊 vi läser böckerna! Ja det är så roligt att ha och gå tillbaka i också, vill så gärna skriva ut allt men det kostar nog en hel del 😘 kramar
    Joanna Gullberg

    2016-01-14 | 09:24:29

Kommentera inlägget här: