first day of my life

En bättre måndag

Kategori:

Dagarna med en snart 1åring och en 3åring kan ju helt klart bli lite hur som helst. En plan kan lätt gå i stöpet pga arga 3åringar, nämner inga namn, bebisar som inte sover på rätt tidpunkter, eller ja, allmän hysteri... Idag har vi dock haft en fantastiskt mysig dag som jag tänkte delge er om, kanske mest för att kunna läsa och minnas det en mindre bra dag 😊. Barnen vaknar 7.10, glada miner, solen går upp utanför fönstret och ja vi gosar runt bland täckena en stund. Sätter sen på sista delen av Frost som Maja inte sett klart igår, hon stänger sedan snällt av tvn när jag ropar att det är frukost. Alla äter bra, är glada och vi lyssnar på Morgonpasset och planerar bibliotek och lekpark efter lunch. Lullar runt hemma, snurrar i en stol, läser böcker, säger ajabaja 100gånger till Saga som bara ska göra hyss. Hinner vika lite av mina kläder som jag slänger runt hela övervåningen (förlåt älskling). Hinner laga en nyttig och god lunch till alla som även räcker till middag ikväll (halleluja). Saga somnar, jag hinner sitta och måla med Maja utan massa "jag ska bara", utan är i nuet. Får mejl från nya jobbet, kommer vara ledig torsdag-fredag. Släpper en sten från axlarna, börjar längta efter jobb och vuxengöra. Maja ber mig måla en rosa Olof, så jag slutar dagdrömma efter en stund.

Saga vaknar, lunch intas. Maja ska bara göra lite saker innan ytterkläderna tas på och detta görs utan tårar på något av barnen! Saga i vagn, Maja på ståbrädan, promenad mot stan. Vi hälsar på några svanar vid vattnet, vi funderar över varför de inte fryser, och konstaterar att det är tråkigt att inte vi kan bada på vintern... Det regnar men ingen gnäller ändå. På biblioteket, Saga kryper runt, Maja väljer alldeles för många böcker som vanligt, men det är ju hennes stora passion så jag låter henne hållas. Lånar böcker, på med kläder igen. Saga somnar i vagnen medan Maja leker själv i lekparken utan tjat, utan förstår att jag måste vagga vagnen. Sen går vi på lina och leker vem gungar högst. Och så hinner vi segla på havet en stund.

Vi går hem, Maja busar på trottoaren men lyssnar direkt när vägen kommer därframme. Saga vaknar precis när vi kommit hem. Oskar är hemma från jobbet. Mellisdags. Alla är lite trötta, pratar lugnt och dricker kaffe. Jag åker till Netto, sen Willys för veckohandling och sen hem. Ställer fram den redan lagade maten lagom till kvällsmat. Vi sätter på en ljudbok med sagor som vi lyssnar på, Majas favorit är Rödluvan. Alla äter och tycker det är smaskigt. Dusch, kvällsfix med barnen och sen somnar både gott ganska fort.

Hinner se ett program av "husdrömmar" och sen är det läggdags. Imorgon är det förskola för Majan babysång för mig och Saga. Sen ett pt-pass på korpen. Har ont i hela magen efter ett core-pass igår men vad gör det, älskar att jag kommit igång, och faktiskt njuter av stunden på gymmet. Vem hade kunnat tro det?!

Tack för idag mina älskade yrväder 😊♥️




Kommentarer


Kommentera inlägget här: