first day of my life

Långhelg

Kategori:

Wihoo långhelg på ingång och vädret är alldeles fantastiskt. Varmt, soligt och alldeles ljuvligt. Haft några långa dagar på jobbet pga samtal med föräldrar och ska njuta extra av barnen nu. Hatar att vara ifrån dem hela dagar, känns onaturligt. Menmen. Imorgon ska vi till Styra gård på lammsläpp tillsammans med mormor och morfar och sen blir det nog grillkväll tror jag. Älskar precis den här tiden på året, man har liksom allt vackert framför sig. Vår, sommar och höst. Drömmer om en fin sommar där barnen kan leka på stranden hela dagarna och våra utflykter blir kul och mysiga. Än har vi "bara" bokat in Lysingsbadet i Västervik men planen är Göteborg och eventuellt Kolmården också. Och kanske Stockholm. Och kanske London. Vi får se vart det slutar, och vad barnen känns mest sugna på. Vi kommer bara ha två veckor tillsammans i år då Oskar har tidig semester detta år, men eftersom vi är föräldralediga så har vi ju mycket tid tillsammans veckorna innan också så det känns helt ok. Eftersom han slutar 3 så har man ju mycket tid kvar av dagarna att njuta ihop. 

Om två veckor ska vi dessutom upp till Stockholm på överraskningshelg för att fira Pappa/morfar som fyller 60år. Allt är hemligt men vi får små ledtrådar varje dag fram till resan. Man kan ju undra vem som ska firas egentligen, känns mer som vi barns födelsedag, men vi är väldigt tacksamma och förväntansfulla över vad som komma skall 💕😊.

Tänk att man nu efter middagen kan gå ut och leka i trädgården igen. Vilken lycka. Eller ta en stund på cykeln som jag och Majsan gjorde ikväll. Tiden framför tvn/paddan existerar knappt och allt barnen vill göra är att vara ute. 

Det är fint. Doften av solkräm och kepsar på sned. Sandiga hår och smutsiga knän. Barndomen. Tänk att jag och Oskar får vara med om barndomen igen genom Maja och Saga. Det mest oskuldsfylla av allt. Upptäcka, vara nyfiken och vara i nuet. Det finns inget jag önskat mer i livet än detta och nu står vi mitt i allt och följer våra barns uppväxt varje dag. Formar och lär. Göra om saker man själv fått uppleva som små, skapa minnen. Pirr i magen och ögon som tindrar av lycka. Att vara mamma är det största och den sak jag tar mest allvarligt på i livet. Att barnen ser tillbaka på deras uppväxt och ser hur mycket vi älskat dem och hur tryggt allt var!

Nu svamlade jag iväg som jag ofta gör.

Frihet på en cykel
Skogspromenad med tipsrunda
Tokmysigt att bära
Ett Valborgs-gäng 💕
Kusiner som samsas
Pussgurkor
"Kul med boll" var inget för Maja men fräsiga kläder hade hon ju iallafall 😛

Dags att sova!

💜💜💜

Kommentarer


Kommentera inlägget här: