first day of my life

Sista veckan

Kategori:

Sitter och tittar på Maja när hon leker bondgård och jag får inte störa, så tar tillfället att skriva här för en gång skull. Vi har en lite snorig Saga här hemma som sover nu, men snart är det väl full fart igen, haha. Maja bad att få ha tyst och att vi skulle stänga av radion, lite intensivt kan det bli här hemma när de kör igång, men det är så fint att se när de faktiskt börjar leka tillsammans nu.

Nu är det min sista veckan som mammaledig på heltid och på måndag om en vecka ska jag infinna mig på jobbet kl 7.30. Måndag, tisdag, onsdag ska jag jobba och sen ledigt resten av veckan. Känns spännande och läskigt och kul eftersom jag byter arbetsplats men det är så skönt att kunna gå/cykla till jobbet framöver. Och lära känns nya kollegor, barn och familjen. Och få använda hjärnan igen inom det yrke jag älskar så. Så tacksam över hur vi löst våren och kunna både ha kakan och äta den.

Detta år har gått alldeles så hysteriskt fort och på söndag har vi en 1åring här hemma. En 1åring som lika gärna hade kunnat vara ett halvår i hur tiden känns men verkligheten är att vi inte har en liten bebis längre, utan en envis tokig superrolig Saga som utvecklas i ultrafart. Hon går inte än, men vi har inte heller tränat henne så mycket utan sätter henne oftast på höften istället eftersom man har massa annat för sig. Men det är nog bara en tidsfråga det också. Mycket humör och mycket humor, hon är verkligen kalaskul men kalasjobbig också, haha.

Ser fram emot en kalashelg med Sagas närmaste familj och innan dess ska jag och Maja baka lite men tårtan är beställd, det blir kul.

Nu ska jag visst måla teckning här innan det är dags att förbereda lunch. Trevlig måndag på er!

När Maja själv får välja...
Vår älsklingsmormor som alltid ger full uppmärksamhet och kärlek 💕
Saga, vill du leka tillsammans?
Fick hämta Lilia på förskolan, två tummar upp!
Mys efter att ha hämtat hem Maja från föris.
Avslutade helgen med bowling. KUUL!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: