first day of my life

En skyddsängel

Kategori:

Du kommer aldrig behöva känna dig ensam Saga, du kommer alltid ha din storasyster som älskar dig så högt så högt. Helst hade hon nog velat ta hand om dig alldeles själv. Hon blir så ledsen när du ibland inte vill vara i hennes famn eller när du gråter för att hon är för närgången. Hon är den finaste systern någon kan få, omtänksam, tålmodig, generös, och så otroligt kärleksfull, och rolig, hon vill alltid få dig att skratta och le. Hon har alltid koll och tar mycket ansvar. Ibland för mycket att hon glömmer bort att leka och vara liten och vara i stunden. Ibland när vi är iväg någonstans så behöver hon hela tiden hålla koll på att Saga mår bra och är glad så då får jag påminna henne om att jag är mamman och att jag tar hand om henne om hon vill leka, och att det är ok. Det är en fin balansgång det där, att ge henne möjligheten att ha lite ansvar över lillasyster men ändå se till att hon känner att det är jag som ska ha koll och att hon mest ska finnas där för Saga och göra henne glad, när hon själv känner för det. Men jag tycker att "so far, so good", för de här första 6månaderna har verkligen varit så fina, och jag älskar att se dem växa ihop tillsammans till en stark, trygg duo! Vad framtiden ger oss vet vi ju inte, kanske är vår familj komplett nu, eller kanske får vi lust och möjlighet att få ett barn till någongång, men just i detta nu njuter jag bara av all kärlek som vi skapat. Det är magi ♥️💜💛!

När Maja sitter sådär och bara myser med Sagas små fingrar, då smälter hela mitt inre i miljoner kärleksatomer
Ska jag skriva en saga till dig?
Gos och lek.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: