first day of my life

Mammig

Kategori:

Ligger i vår nybäddade säng som jag och Saga fixade imorse efter vi lämnat av syrran på förskolan. Älskar att krypa ner i krispiga lakan, önskar man kunde byta i för varje kväll,  låter dock en aning omständigt.. Sen tog vi en promenad i solen och njöt, jösses denna årstid är absolut bäst om ni frågar mig, luften är ren, naturen år så magiskt vacker och när det blir mörkt på kvällarna så får man tända ljus och krypa ner under en mysig filt, kan det blir bättre? Tokälskar hösten.
 
Mamma kom och hängde med Maja i eftermiddags när vi andra åkte till Ikea för att köpa överdrag till våra ektorpsoffor som vi hittat på blocket, tyvärr fanns inte fåtöljöverdraget men det får vi skickat till oss nästa vecka. Hoppas det blir bra, grått blev det så nu måste det målas om på väggarna för att dem är beiga. Nån dag ☺️ 
 
Vi har det lite intensivt med Saga just nu, hon är helt klart inne i den berömda 8månaders separationsfasen, bara mamma duger (om jag finns tillgänglig, är jag inte hemma fungerar pappa fint), mycket närhet, ganska mycket gnäll och ja allmänt lite krävande. Det är lätt att få klaustrofobi, att vilja vara inne i någonting med Maja men inte kunna utan att bebis är där och gärna vill klättra in i livmodern igen känns det som. Att alltid ha en liten mini vid höften eller vid fötterna. Det är såklart väldigt mysigt ibland också men jag önskar Oskar fick lov av Saga att avlasta mig mer, men vi går efter magkänslan, och där är vi båda överens om att lyssna på barnet och dess behov, följ barnet och ja gör det inte jobbigare än det behöver vara. Jag är Sagas tryggaste punkt just nu, men det kommer ju snart att ändras, det vet vi ju av erfarenhet med Maja som vi hade det likadant med. Jag har ju ett försprång som mamma, 9månaders kontakt i magen, 6månaders helamning och även nu ammar jag ju relativt mycket vilket gör mig till prio ett. Sidospår blev det nu, försöker kanske peppa mig själv att denna del av Sagas första tid i livet snart är över och snart är amningen över och då finns alla möjligheter att dela ansvaret helt lika, vilket vi också kommer göra när vi ska dela föräldraledigheten från mars... Den ångesten över att tiden bra rasar iväg är ett helt annat inlägg.
 
 Idag fick jag iallafall för första gången på länge lägga Maja på kvällen, så så mysigt för oss båda. Vi ska nog ta en Maja/mammadag snart, handla något kul, fika, gå på bio eller något. Bara vara med varandra 💕.
 
Imorgon myser vi nog bara hemma tills Oskar kommer hem, och sen fredagsmyskväll innan vi åker till korsberga och kusinträff på lördag morgon ❤️
 
 
Tänk att vi skapat er 😍 Våra lyckopiller!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: