first day of my life

Tjejer

Kategori:

Måndag. Saga sover lite oroligt så jag placerade mig i sängen för att slippa springa upp och ner. Oskar kollar ändå fotbollsgalan och jag är väl lagom intresserad så att säga. Vi hade en kul lördag i simhallen och sen lånades Maja ut till Lilia som ville leka och vi andra lagade mat och fixtrixade lite hemma. I söndags fick Oskar lite uppmärksamhet på fars dag med frukost och lite paket. Sen åt vi lunch ute med mamma och pappa, lagom avslappat med två vilda barn som kanske inte riktigt ville sitta stilla och bara mysa, haha. Men mysigt att umgås en stund. Maja följde med dem till gammelmormor en stund och jag åkte till Maxi. Sen var det vidare till BorEnberg för firande av Oskars pappa med mat och fika. Åkte hem lagom till läggdags och hade två trötta tjejer här hemma efter en intensiv helg.
 
Idag strosade vi i pyjamas till lunch, och sen efter maten tog vi vagnen och ståbrädan till biblioteket för nya boklån. Maja bröt ihop på vägen hem, benen fungerade inte (trots att hon stod på ståbrädan, förstår ni logiken?) och den där moroten hon ville ha kunde inte vänta till hon kom hem. Hon är alldeles knasig just nu, arg och slåss och skriker och får utbrott. Man måste älska 3åeingar, men det går över såklart som alla faser, men just denna utvecklingssprång som jag tycker om att kalla det får henne att tappa en del av hennes "vanliga" personlighet och det är lite ledsamt och skrämmande ibland. Vår toksnälla tjej som öser slag mot mig som om det inte får några konsekvenser. Pust, det gäller att stålsätta sig och sitt hjärta och verkligen visa rätt och fel just nu, så så viktigt att inte låta henne vinna dessa raserier. sen får man ju välja vilja fajter man tar, för det är ju ofta 0-100 på några sekunder. Jag försöker tänka att det är värst för henne själv och försöker ge henne tid och göra saker hon gillar tillsammans. Just nu vill hon skriva ord, så jag pekar på bokstäver och hon skriver, magiskt duktig. Och så läser vi och spelar, oftast märker man då att om hon får sin uppmärksamhetsdos för ett tag så kommer inte utbrottet lika mycket.. Men det är ett minfält här hemma just nu, man får passa både ord och handlingar noga, haha. Jag älskar dig Maja, men ibland tycker jag inte om ditt alterego, hen får gärna gå och gömma sig i garderoben fort igen så vi får tillbaka får sprall-Maja igen.
 
imorgon är det babysång och på kvällen ska jag iväg och träffa några vänner, längtar. På onsdag väntar BVC och yoga på kvällen, yay.
 
nu ska jag se ett avsnitt av the affair. älskar den serien!
 
Åh livet alltså, med dessa, och deras pappa. Min hjärta exploderar av så mycket kärlek ❤️
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: