first day of my life

ljus kväll.

Kategori:

Det är så vackert ute ikväll. Blå himmel och alldeles vindstilla. Ska börja ta promenader på kvällarna istället tror jag, gå ner till stranden och njuta av de här vackra månaderna som vi har framför oss, vi får ju dessutom uppleva sommaren lite i förväg när vi sticker till Kroatien nästa helg, gud så jag längtar. Idag har jag och Saga shoppat lite på stan och efter att vi hämtat hem Maja från förskolan mötte vi upp några vänner i lekparken vid oss och barnen lekte en stund och vi fick ganska mycket prattid, minsann :) Madeleine är en ny vän som jag känner genom min svägerska, som är alldeles jättehärlig, tack för idag! Maja har haft en argdag idag men många krokodiltårar och nappen har åkt in och ut. Vi har haft som mål att nappen ska bort på Astrid Lindgrens värld, men ibland känner jag att hon kanske behöver ha den längre. Hon har den bara när hon vinkar hejdå på förskolan, när hon är ledsen och när hon ska somna så kanske använder den max 1 timme per dag, men den hjälper henne ofta att lugna ner sig och varva ner och, ja det känns lite taskigt att ta hennes "snuttefilt" ifrån henne, men hon kanske är redo i sommar, tror det får gå lite på hennes villkor med detta. Hon är ju snart blöjfri och känns som om allt inte får komma på samma gång. Hon är ju så stor på många andra sätt, så klok och "stor" i tankar och känslor och det känns som hon behöver den där tryggheten ibland, och som sagt, hon har den så sällan och vet att hon inte får ha den när hon leker eller pratar så tillfällena är ju så få per dag. På nätterna tycker jag aldrig jag ser henne ha dem inne, ibland tidig morgon om hon vaknar till då. Vi får se helt enkelt, kanske kan lämna dem till tandläkaren i höst sen annars :)
 
Nu kommer jag väl få en vakennatt eftersom jag skriver ut detta, men Saga har sovit nästan två hela nätter nu. Igår vaknade hon 6 första gången (somnade 22) för att äta (då höll mina bröst på att explodera,aj) och inatt vaknade hon 4. Och sen har vi sovit till 8 båda dagarna. Wohoooo, bästa bebisen (och storasyster som tagit sovmorgon en hel vecka nu typ). Jag har ju fått sova kalasbra sen hon kom, hon har mest ätit o bajsat men nu har jag inte behövt byta blöja på säkert 2veckor och som sagt, hon nöjer sig oftast med ett mål mat och jag lägger ju henne bara vid bröstet och sen somnar vi om direkt typ. Hon ligger i sitt babynest emellan oss tills hon vaknar och sen jämte mig sista timmarna. Inatt låg hon toknära på ena sidan och Maja låg klistrad mot mig på andra sidan, då kände jag mig en aning klaustrofobisk men gud så mysigt det är att sova tillsammans, sover så mycket sämre när jag inte har dem nära. Gos gos gos.
 
Nu ska jag äta en kvällsmacka, denna amningshunger är nästan värre än gravidhungern.
 
 
Nappungen 😍
 

Vår älskade bebis!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: