first day of my life

Att vara mamma

Kategori:

Just nu är min identitet väldigt mycket mamma, bara bara mamma. Har en bebis som kräver mig (mina bröst) för att vara nöjd och mätt och en 2,5åring som är väldigt mycket mammas tjej. Så jag är all-in mamma 24h om dygnet. Man kommer inte undan alls just nu, med bara Maja kunde ju Oskar ta med henne någonstans och så var man själv (och längtade ofta ihjäl sig istället för stt göra något vettigt i och för sig.) Men nu är ju Saga oftast nån meter bort vart man än är, såklart alldeles jättemysigt men annorlunda att vänja sig vid igen 😊

Kan känna mig lite klaustrofobisk ibland när båda gnäller och jag inte kan tillfredsställa någons behov, eller när Maja är på sitt tristaste humör och jag helst bara bebisgosar i soffan, men oftast överväger all kärlek, skratt, lek den där jobbiga stunderna... Många pratade om det dåliga samvetet jag skulle ha att jag inte kan ge båda lika mycket uppmärksamhet, men eftersom jag väljer att strunta i allt annat och mest hänger med mina tjejer så hinner jag aldrig få det där dåliga samvetet, och eftersom Saga ammar snabbt så hinner inte Maja tröttna på att läsa bok i soffan under den tiden och så vidare. Det kanske kommer ju större Saga blir och får mer behov att underhållas, men antar att Maja kommer sköta det galant 😊.

Imorgon ska jag få gå iväg på tjejkväll med bara Saga, och det känns väldigt lyxigt, få prata relativt ostört utan en Majan som säger "nu är du tyst mamma, du får inte prata, mamma, jag orkar inte höra mer" osv, haha. Väldigt charmigt men oerhört irriterande när man försöker få något viktigt sagt.

Nu sover bebis sött här jämte och jag ska också sova. Imorgon är det läkarbesök igen och sen ska vi till lekparken har jag lovat! Kanske till och med blir lunch på stan, lyxen med stt vara mammaledig, yay.

Älskade bebis
Här står jag snart 30år och tvåbarns-mamma, när hände det?!
Kom Maja, vi tar ett kort.. Haha inte så lätt att få med alla...

♥️♥️♥️
Jag älskar er sååååå oändligt galet tokmycket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: