first day of my life

vila.

Kategori:

Jag och Saga ligger inne i soffan och slappar, fast solen lyser utanför men försöker att tänka bort den och unna mig vila efter några timmars vakenbebis inatt. Oskar och Maja är i trädgården och bygger ett utekök som Maja kan ha och leka med. Hon är alldeles tokig i sin sandlåda och kan spendera timmar i den så vi tänkte göra/köpa lite saker som hon kan leka affär/kök eller vad hon nu känner för också. De skulle cyklat iväg till lekparken men nej, "ska vara i sandlådan först en stund"... Gullungen.
 
Trots att vi mest är hemma och hon bara leker med oss så verkar hon inte ett dugg "uttråkad" vilket jag var lite rädd för innan, utan har istället kommit till ro får jag en känsla av, leker ordentligt i sitt rum utan att vi alltid måste vara med, kan sitta lääääänge och läsa böcker för oss när jag ammar (vilket minne hon har, kan återberätta massor av sina böcker hon har och berätta vad som händer på varje sida, fascinerad!!) och pysslar för sig själv ute också. Fint att se! Nästa vecka ska hon får gå en eller två dagar på förskolan, jag behöver "träna" på lämning tror jag medan Oskar är kvar hemma och kan vara med Saga under tiden. När jag var hemma innan Saga kom kunde jag ju köra med en vit lögn och säga att jag "var tvungen att åka till jobbet", vilket hon ofast accepterade, men nu vet jag inte hur jag ska locka henne att gå dit, för jag kan ju inte säga "hej då, nu går jag och Saga hem och myser bara vi två", tror inte att det kommer vara så populärt. Ska ringa till avdelningen imorgon och se om de har några bra tips, haha. Även om jag jobbar som förskollärare själv så känner jag mig helt lost här, vill så gärna att hon ska få några dagar i veckan att leka med sina kompisar där, men jag vill ju inte att hon ska vara ledsen och känna sig undanskyffad eller nåt heller. Svår balansgång det där, men det kommer säkert lösa sig toppen som det oftast gör.
 
Imorse var jag med Saga på hörseltest som hon fick tummen upp på, och i eftermiddag får vi hembesök av BVC så jag borde väl plocka undan lite, eller så struntar jag i det, hon har väl sett lite stökiga hem förut antar jag :).
 
Nu ska jag se senaste "Girls" (älskar älskar älskar Lena Dunham) och ta en kopp kaffe medan jag lyssnar på bebis gnyende i sömnen ♥.
 
matkoman
kul med ståbräda, en stund iallafall :)
världens bästa tokunge ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: