first day of my life

Söndagskväll

Kategori:

Har en sovande Saga på bröstet, ska precis sätta på en film på datorn och godispåsen från hemmakväll står här jämte. En alldeles underbar kväll efter en väldigt seg dag. Saga har sovit precis hela dagen förutom några matstunder och Maja och Oskar har varit iväg och lekt med Anton, Madde, Esther och Ebbe och sen varit på gympa. Så har kollat serier, sovit en sväng och plockat lite här hemma. Segt men mysigt. Hon var vaken nån halvtimme nu ikväll innan mjölkkoman kickade in. Hon ammar lite på dagarna men kör varannan timme på kvällen för att kompensera antar jag, och bara hon är nöjd och går upp i vikt får hon äta hur hon vill.

Imorgon efter frukost ska jag ta med Maja ute och göra något bara vi en stund. Saga sover ändå efter några vakentimmar på morgonen så då hinner vi göra något innan lunch, får hålla oss i närheten om hon vaknar bara.

Nu har jag varit ogravid i en vecka och jag känner mig så energisk, fri och mig själv igen, en underbar känsla. Har ont i rygg och kropp eftersom jag knappt rört mig de senaste månaderna så är ju kroppen helt sönder och svag men promenader och lite hemmaövningar med pilatesbollen hoppas jag ska hjälpa till på traven. Vikten bryr jag mig inte ett dugg om, aldrig känt mig så smal som nu efter den där megamagen jag bar runt på. Foglossningen känner jag fortfarande av, hoppas den försvinner snart, sugen på barnvagnspromenader med podcasts i lurarna.

Vi lunkar vidare in i vecka 2 av bebisbubblan och njuter vidare av att få vara tillsammans ♥️

Morgonmys
Lilla grodan 😍
Bus och kärlek
Trött tröttare tröttast!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: