first day of my life

hon kom tillslut.

Kategori:

Vi fick en februaribebis. En igångsättning blev det igår då de hade det lugnt på förlossningen och plats för oss, egentligen skulle vi ju kommit dit imorgon måndag. Så vi lämnade Maja hos mormor och morfar vid 9 och sen åkte vi mot förlossningen i Linköping, pirriga och förväntansfulla 💕.

Den korta versionen:
De började med att sätta en ballonggrej som öppnade mig till 4cm på ett par timmar. Sen tog de vattnet samtidigt som de satte en elektrod på bebisens huvud, men ingenting hände efter det heller så en timme senare satte hon in värkstimulerande dropp. Vid 17 började jag med lustgas, då gjorde det riktigt ont men var ändå skapligt hanterbart, typ. Vid 18.40 vill jag krysta och 10 minuter senare kom hon. Två timmars tuff smärta alltså och en så smidig förlossning så man nästan får skämmas. Fick sy några få stygn och mår idag oförtjänt bra i kroppen, och så glad att inte vara gravid längre, hurra för att få ha bebis på magen istället för i!! Lilla fina tjejen som är pigg, tuttglad och gör inte alls så mycket väsen av sig hittills. Eftersom hon kommit igång att tutta, jag mådde bra och hon också så ville vi hem så fort som möjligt till Majan och till "nya verkligheten". Doktorn okejade henne och vi har tid på BB-mottagningen på tisdag för koll, vikt och provtagning så det känns tryggt.

Maja och lillasyster fick ett fint första möte, Maja är väldigt lycklig och tycker än så länge att hon är det finaste i världen verkar det som, knappt lämnat hennes sida idag, förutom när hon och Oskar åkte på gympan som hon såklart inte kunde missa 😊.

Finns ju tusen saker att säga och skriva men nu sover Maja och bebis och jag ska försöka göra detsamma några timmar. Förhoppningsvis rinner mjölken till imorgon och då antar jag att det blir amningsmaraton, bebisens mage kurrar oroväckande hungrigt här jämte mig, stackarn, tutta massor och bara få ut några droppar, så orättvist.

Lyckliga vi. Så tacksamma över de två fantastiska tjejer som vi skapat och som jag fött. Fasen vilka hjältar vi mammor är, heja oss!

Välkommen till världen vår skatt 💕.


Kommentarer

  • Tina säger:

    Grattis till er (andra) fina tjej!

    2015-03-03 | 21:34:33

Kommentera inlägget här: