first day of my life

Saker

Kategori:

Godkväll! 

Saga ligger och ammar sista målet för dagen, sen är det läggdags för denna mamma som senaste dagarna känns sig mer trött än vanligt. Antingen har jag nån brist eller så är det "bebisadrenalin/hormon-energin" som börjar försvinna, har för mig att jag läst om detta någonstans att det händer efter några månader.. För sova får jag ju faktiskt göra, dock drömde Maja hundra mardrömmar inatt så fick ligga och hålla om henne, men saga åt bara en gång vid 5 typ. Säger ju det, världens bästa bebis! Dessutom tog vi sovmorgon till 8.30. Wohoo!

Ikväll har vi varit på picknick på Majas förskola med avdelningen. Så himla mysigt och regnet höll sig borta hela tiden! Vi fick gå sago-promenad och sen var det lek och mat. Världens bästa fröknar som jag tycker gör ett så fantastiskt jobb!


Martina flyttade från Lund igår och mellanlandar i Motala innan hon ska på äventyr i London på obestämd tid, antagligen länge. Buhu säger vi men kul för henne, och hennes kille Sam som fått flådigt jobb därborta. Men bra för då får vi se till att ta oss till London lite mer frekvent, älskar den staden. Iallafall så var vi där en stund på em och umgicks, lika bra att passa på ordentligt nu.

Igår lånade vi med oss Lilia och åkte till Leos lekland. Alltså vilket ställe, så jädra kul 😊. Alla hade kalaskul och mesans Lilias energi dalade i slutet ville Maja aldrig åka hem. Så jag antar att det får bli ett besök dit ganska snart. Så skönt att slippa vara gravid och må kasst och verkligen kunna leka av sig för första gången på ett år typ. Saga sov sig egentligen nästan hela besöket, alldeles perfekt för det hade nog varit lite för mycket intryck för bebis annars!


Nu sover hon här jämte så dags att göra  detsamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: