first day of my life

Lulla runt

Kategori:

Idag har vi lullat runt i mysbyxor nästan hela dagen efter en full-rullehelg. I fredags tog jag barnen och åkte till Ikea, vilket jag inte var ensam om att göra, massa folk men Maja var på härligt humör och vi strosade runt därinne, hon köpte nya pennor till sin whiteboard, och kollade på folk. Saga hängde i ergobabyn (älskar den!) på magen och sov/glodde runt. Efteråt åt vi Ikea-glass som belöning att vi inte varit osams och Maja lyssnat + att jag inte tappade bort något barn 😛. På eftermiddagen blev vi bjudna på tårta hos Fredrik och Marthina för att fira farfarn som vunnit SM-guld på cykel i sin åldersgrupp förra helgen. Det slutade med att vi stannade på grillat och njöt av kvällen tillsammans. På lördagen vaknade jag med jätteont vänsterbröst så jag antog mjölkstockning och började fixa med det, amma, värme/duscha/massera och efter feberkänning och en sovlur på två timmar på em med Saga på bröstet så åkte vi och mötte upp Oskar å Maja som cyklat till Anton, Madde och barnen för lek och grill. En mysig kväll med mestadels glada barn och tid att prata litegrann 😊. Och sen sov jag gott och bröstet hade slutat ömma. Igår stack vi till borensberg, gick runt i byn, åt lunch och glass och hade det allmänt mys med farfar Peter. Så igår kväll somnade vi alla gott efter allt kul vi gjort, så fina människor vi har runt oss!

..så idag behövdes hemmadag. Saga sov 3timmar efter frukost, helt klart välförtjänt vila utan störningsmoment. Hon har fått börja smaka gröt (miniportion än så länge) och vi får liksom inget hum om hon gillar det eller inte, haha hon är likgiltig. Men det är väl bara att köra på sakta men säkert, för jag har ju som plan att amma helt till slutet av augusti för att sen börja byta ut mål. Vill verkligen njuta av amningen denna gång då det är så okomplicerat. Maja hade inte ro efter 4månader och bara ville göra annat än äta så allt blev bara stressande för mig och dessutom älskade hon mat från början, Saga verkar mer nöjd med att bara amma... Vi får väl se hur det blir framöver 😊.

"Stå still så jag kan ta en bild Maja"... Haha
Frågvisa älskade nästan 3åring, att umgås med dig när du är på gott humör är det mest härliga som finns 💕.
Busungarna 😍
Vår bästa bästa farfar
Maja håller låda...
Sångstund

Kommentarer


Kommentera inlägget här: