first day of my life

Levaxin

Kategori:

Idag har jag, Maja och mormorn varit i Linköping för besök hos Dr.Bang för att kolla Majas levaxinvärden. Allt såg jättebra ut med värdena, hon äter samma dos nu som när hon först fick sin diagnos när hon var några dagar gammal bara, stabilt. Hon växer bra, följer sina kurvor och är nu 92cm lång och drygt 13kg, långsmal som moster. Han frågade om hennes mentala utveckling och ja, jag är ju inte så orolig för det, hon är ju väldigt vetgirig, kan hela alfabetet, massa siffror, engelska ord och siffror, lägga pussel, helt enkelt är hon lättlärd och vill kunna allt direkt helst. Hon gör ju allt helst själv och på det sättet lär hon sig ju mycket, mest vårt tålamod som sätts på prov men så måste det ju få vara :). Men att den mentala biten skulle vara försenad eller mindre utvecklad pga hennes sköldkörtelproblem stämmer inte alls på henne iallafall, skönt!!!

Efter besöket åkte vi till stan, köpte pärlor på panduro och några amningslinnen på hm. Hem, lunch och sen somnade vi gott i soffan till Oskar kom hem. I em gick jag en vaggande, sakta promenad medan Oskar och Maja åkte lite pulka med farfar. Ris och fiskgryta till middag och nu är det snart läggdags för både mig och Maja tror jag, såååå trött.

"Jag kan själv", såklart efter att ha testat några gånger.. Som sagt, envisast vinner.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: