first day of my life

2barns-föräldrar

Kategori:

i lördags morse innan vi ens ätit frukost fick vi ännu en familjemedlem för ett dygn. Fredrik och Marthina skulle iväg till Stockholm och vi fick äran att låna Lilia över natten. Så himla mysigt, men såklart intensivt av och till eftersom Maja främst har lite svårt med det här att dela med sig och göra saker tillsammans utan att behöva ha exakt samma saker, men jag tycker det har gått förvånansvärt bra ändå, man är ju överflödig mycket av tiden eftersom de leker tillsammans, ensamma liksom :). Igår efter lunch var det tårar och argt så jag la mig med Lilia i soffan och Oskar tog Maja på en vagnpromenad och båda sov efter bara några minuter, tufft att leka och vara tillsammans hela tiden, men så fint att se hur trygga de är med varandra ♥. Vi avslutade barnvakningen med gympa innan Lilia blev hämtat där....

 
 
Innan halkdramat.

... Dock så låg jag i sängläge efter en klantig halkning på vägen hem från pulkabacken igår fm. Det var jättehalt på trottoaren och jag hade båda vagnarna medan Oskar drog tjejerna på snowracern, och även om jag gick jätteförsiktigt så halkade jag till och drog antagligen till bäcken och nån muskel eller ligament eller nåt för sen kunde jag inte ta mig framåt. Oskar fick lämna oss och springa hem och hämta bilen, jag fick sätta mig ner på marken för att inte svimma av smärtan medan Maja och Lilia nog tyckte hela situationen var lite konstig och läskig. Hem kom vi iallafall, och sen låg jag i soffan nästan hela dagen/kvällen, och pappa kom med ett par kryckor som jag ska använda några dagar och förhoppningsvis känns det bättre snart. Idag är jag väldigt omobil och har ont, så Oskar är hemma med Maja som varit hos läkaren och tagit blodprov, och jag bara vilar och vilar, håller tummarna att det försvinner fort. Ut tar jag mig inte utan broddar framöver iallafall, fy tusan så ont och otäckt det var, bara tur att jag inte ramlade och slog i magen ♥.
 
Lite glass och fotbad för att göra dagen lite roligare efter dumma blodprov.
 
Nu är resten av familjen och handlar och jag ska fortsätta göra ingenting och hålla tummarna att det onda snart försvinner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: