first day of my life

Monday

Kategori:

Måndagskväll, Maja står och frågar efter mig i trappan just nu och vill att jag ska lägga men nä pappan duger lika gott. Stora krokodiltårar såfort vi ska separeras just nu, både på förskolan och om jag åker från huset. Älskade unge, som hon måste känna på sig att saker och ting är pågång... Det är bara att ösa på med kärlek och ta djupa andetag för att lämna på förskolan just nu är inget kul alls med panikgråt, men hon lugnar ner sig såfort jag gått så antar att hon mest är arg på att jag lämnar henne..

I fredags fick jag gå direkt och hämta henne igen när jag kommit hem för de ringde och sa att hon hade kräks, men sen blev det ingenting mer av det, varken mer spya eller dålig i magen, men kusin Lilia har legat hela helgen i magsjuka så antar att det var en mild släng Maja fick av det, ut med skiten en gång och sen var det bra igen... Så vi höll oss iallafall hemma lördagen för att inte smitta men i söndags hann vi med både pulkaåkning med Anton, Madde och barnen och gympa på em. 

Innan spyan i fredags 😛.
Vi gjorde konstverk halva dagen, mysigt.

BB-väskan packas sakta men säkert, men det går lite trögt, haha, Gud vad man glömt vad som behövs, inte så mycket alls vad jag minns men så kom ju Maja i varma augusti, lite skillnad nu. Bebisens kläder är iallafall nerlagda, men min/Oskars nessisär och kläder och sånt måste läggas ner, ska göra det i veckan. Som jag längtar efter denna förlossning nu, vill bara bli av med denna mage, får smått panik av att känna mig instängd i min egen kropp, men sååå värt det om några veckor när hen är här såklart 💕.

"Men varför då pappa"?.

Maja har verkligen frågor om allt i livet just nu, allt från stora till små funderingar. Den där lilla hjärnan måste gå på högvarv precis hela tiden, och ut kommer så mycket tokigheter att vi ibland skrattar ihjäl oss, och då blir hon förstås arg över att vi inte tar henne på allvar så vi försöker skärpa oss och verkligen svara på det hon undrar, men många saker är en aning svåra att förklara.. "Det bara är så Maja"! "Men VARFÖR dååååå" får man till svar då..

Gulligt är det minsann.

Nu är det tvmys och en tidig kväll förhoppningsvis, igår gick jag och la mig vid 21, somnade efter 1 nångång, suck, dessa nätter... Ska bli mysigt med en ammandes bebis på nätterna istället för de rastlösa benen och konstiga toalettbesök, helt klart ♥️.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: