first day of my life

Mat

Kategori:

När Maja var drygt 5månader som Saga är nu åt hon gröt morgon och kväll och vi hade börjat med riktigt mat till lunch, och jag fick lite panik nästan när jag läste det på bloggen (fördel med att dokumenterat hennes liv). Saga "äter" lite gröt varje dag men är måttligt intresserad 🙈. Försöker suga i sig gröten och klöks en del av smak/konsistens, har testat flera sorter men nej, mat verkar inte alls lika kul som mammas bröst. Kanske blir jag en långtidsammare med henne, haha. Fast börjar hon inte äta gröt ordentligt snart får det bli ersättning nån gång på kvällen då och då så jag kan ta mig till min yoga som jag betalt för, planerade ju inte att Saga skulle vara så Opepp på mat liksom... Men det är ju hon som bestämmer takten, det är ju ingen brådska med maten, det är ju mest för sin egen del så vi kan börja dela lite mer på matansvaret och så 😊. Ikväll testade jag att hon fick gegga runt lite samtidigt och det var ju kul, men det kom nog inte mycket mer i magen, men desto mer för oss att städa 😛.

Mamman som är allergisk mot gegg fick glatt sitta på händerna och andas 😁😍.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: