first day of my life

Kärlek

Kategori:

När jag blev gravid med Saga så gick tankarna mycket kring hur Maja skulle ta situationen med att få dela oss med någon annan som dessutom skulle sitta mycket fast på mig i och med amningen. Hon har alltid varit väldigt mammig, och jag kände mycket att jag inte visste hur jag skulle kunna dela min kärlek mellan Maja och vår nya bebis, hur det skulle lösa sig praktiskt. Ju mer av graviditeten som gick så vande jag mig mer och mer vid tanken såklart, och jag tror att Maja bearbetade det lite också och vi pratade mycket om bebis och hur mycket vi längtade och saker vi skulle göra tillsammans. Hon fick följa med till barnmorskan och lyssna på magen, fick extra mycket uppmärksamhet och kärlek när vi märkte att hon behövde det innan Saga kom, såklart snurrade väl tankarna i hennes huvud miljoner varv varför mamma var annorlu då och vad en syster och bebis faktiskt är, på riktigt.
 
När vi lämnade Maja hos mormor och morfar den där lördagmorgonen för 6månader sen, den 28februari, så gjorde det ont i mitt mammahjärta, både av oro, rädsla och ovisshet, vad hade vi gett oss in på, hur ska Maja klara den här fullständiga förändringen i hennes, och våra liv. Under dagen fick vi uppdateringar, Maja hade det kalashärligt, de pratade om vart vi var, om lillasyster och hon var helnöjd att få mormor och morfars uppmärksamhet. Sen kom Saga som en virvelvind den kvällen och det var som att all oro bara försvann samtidigt som hon kom upp på bröstet. Så självklar och så älskad, det är ju såhär livet ska vara, vår familj med två älskade prinsessor.
 
Vi hade ingen anledning att stanna på BB, vi ville bara hem hem hem, och presentera vår bebis för huvudpersonen i våra liv, världens viktigaste storasyster. Så innan lunch söndag så möttes vi upp här hemma och det mötet har vi på film och varje gång jag ser det bara exploderar mitt hjärta av kärlek, Maja är alldeles uppe bland molnen lycklig, pratar så lugnt, pillar på Sagas små tår och fnissar sådär nyfiket över hennes små ljud hon gör. Att ha varit i den stunden, och dessutom delat den med mamma och pappa som fanns med i bakgrunden, kan vara det absolut mest känslomässiga jag varit med om, dessa vackra systrar som älskar varandra så gränslöst. Inte ett argt ord, inga slag, ingen svartsjuka har Maja visat sen Saga kom, bara kärlek och omtanke, helt otroligt egentligen. Här kommer en miniperson som tar massa uppmärksamhet och tid, och hon bara älskar ihjäl detta lilla knyte  ❤️! Och nu har hon funnits i våra liv ett halvt år, och det är så fantastiskt att uppleva deras relation som stärks varje dag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: