first day of my life

gråmulet.

Kategori:

Lämnade en glad och leksugen tjej på förskolan imorse (tills hon kom på i vinkfönstret att vi glömt puss&kram så då fick jag smita in igen och kramas extra länge) och sen gick jag och Saga hem och åt frukost. Det är gråmulet ute efter en ganska solig morgon, och jag är trött idag trots att Saga faktiskt sovit mestadels av natten. Men hon vaknade vid halv6 och ville äta och tjattra ett tag och sen sov hon på mitt bröst medan jag satt i en obekväm position så kroppen gör lite ont, plus att jag har träningsvärk sen igår. Kul att känna att övningarna gör någonting.


Min kropp är så så svag. En halvtimmes promenad gör mig flåsig och rygg/skuldror värker. Efter förra sommarens illamåendefest som sen övergick i foglossning så har jag ju inte rört min kropp på många många månader och fy vad det känns. Och det är ju nu man behöver vara stark, med bebis som ska bäras och ammas och så Maja som kräver sitt, en pigg kropp ger ju en iallafall lite piggare mamma. Trötta nätter gör ju att kroppen skriker efter godis och vila och kolhydrater för att orka så det är en så ond spiral. Man vill äta nyttig mat som ger energi men för att orka i praktiken krävs socker, iallafall för mig. Så nu har jag lovat mig själv att gå varje dag och att göra övningar minst 3gånger i veckan, för det finns ju inga alternativ, min kropp behöver stärkas upp för att jag ska orka, och det finns ju tyvärr inga genvägar :).

Saga ligger fortfarande i pyjamasen och sover i vagnen och jag ska nog ta en kopp kaffe till, det är lite kyligt här inne och så ska jag surfa runt och leta sommarkläder till barnen, dags att börja köpa litegrann, ska försöka hitta på tradera och köp-och säljsidorna på facebook. Att vara föräldraledig är ju ingen jätteinkomst direkt så begagnat känns bra både ut miljö och ekonomisk synvinkel. Att gå på stan just nu är ju bara självplågeri, det finns ju så mycket fint vår och sommarkläder till barn så man blir alldeles svettig. Jag får väl gå igenom min sommargarderob också, klänning kommer ju inte funka eftersom jag kommer amma så det blir nog mycket kjol/shorts och linne/t-shirt antar jag.

 har en peppade dotter iallafall som gärna drar på gympabyxorna och är med :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: