first day of my life

Att vara någons mamma

Kategori:

Tänk att jag får vara mamma till två så fina tjejer. Det där som jag alltid drömt och längtat efter, att få bli stor, äldre och få barn. Och nu är jag mitt i det som jag alltid önskat, småbarnslivet, en nyfödd och en nästan 3åring och jag försöker att njuta och bara vara, i det kaos som det ibland är. Att inte stressa över saker man inte hinner, att ge Maja tid istället för bannor när hon bråkar och är arg, för jag har ju faktiskt all tid i världen just nu, vi har ju inga direkta tider att passa någonstans. Jag ska verkligen ta tillvara på den där mammaledigheten att bara vara, och släppa på alla måsten och borden, nu är barnen min prioritet och vilken fantastisk tid att vara ledig på, våren är precis här och sommaren en bit bort. Vi bor ju i världens finaste stad med, och har natur och vatten nära överallt, ut och upptäck! Lyckliga jag som får vara med i alla deras små utvecklingssteg i livet, vilket privilegium att få vara deras trygghet och lotsare ♥️.

Nu sitter vi ute i trädgården, Saga sover och Maja leker i sandlådan, vi dricker kaffe och läser en tidning och bara är efter en sväng på stan och Maja har haft lekdejt med Lilia. Igår grillade vi tillsammans med vänner hos Fredrik och Marthina, och därmed var grillpremiären gjord, nam nam nam.

Vilken energi man får av att den bästa årstiden är här, kroppen och själen känns lätt och lycklig ☀️💕!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: