first day of my life

1 april

Kategori:

Vart tog mars vägen? Inne i bebisbubblan var ju tid och månad inte så intressant och hipp så var en hel månad förbi, läskigt. Det betyder även att vår bebis blivit en månad drygt, och nu börjar vi få leenden och hon är mer med i blicken, fokuserar när vi pratar med henne och ja är allmänt mer bebis är spädbarn nu, lite roligare och inte riktigt lika läskigt liten och skör 😛. Vi var på bvc igår och hon växer och frodas, så skönt att amningen fungerar så bra denna gång, utan ångest och oro, hurra för det!

Maja har tagit sig an sin lillasyster med bara massa kärlek. Inte någon svartsjuka alls har hon visat. Hon är ju vresig och tar sig ton och friheter men det har ju mer mer åldern att göra än att Saga gjort entré tror jag, i måndags tog det till exempel över en timme att ta sig ur dörren och till biblioteket pga ett par "knöliga" byxor.. Tålamodet får ju tränas upp minsann 😁. Maja tycker dock inte ett dugg om när Saga skriker och är ledsen och blir väldigt ängslig då, men det ser jag bara som något positivt, hon verkar ha mycket empati den där älsklingen vi har ♥️.

Imorgon kommer Martina hem för långhelg och vi ska flytta ut till notvarpsstigen för att få ut det mesta av dagarna tillsammans. I år blir det äggjakt för Maja så jag ska fixa med det lite i em, hoppas hon tycker det är kul. 

Imorgon är det visst påskfest på förskolan så ska leta fram lite påsk-kärringkläder tänkte jag, fast när fröken frågade imorse vad hon ville vara så svarar hon "drake", så det kanske blir en diskussion imorgon, har lite svårt att fixa ihop en drake på en dag kan jag känna 😛. Får visa henne bilder på tjusiga påskkärringar så kanske hon blir sugen.


Alltså, det här, myset, och goset, och att Maja trycker sig in emellan mig och Saga för att hon vill pussas med lillasyster 😍

Kommentarer


Kommentera inlägget här: