first day of my life

Nyfiken

Kategori:

En av de mysigaste stunderna tycker jag är att få hämta hem Maja från förskolan. Idag satt en av hennes fröknar på en bänk så jag satte mig jämte och så pratade vi en stund medan Maja lekte vidare med sina kompisar. Så kul att få en liten inblick i hur hon är när hon är där, det är ju hennes lilla sfär som vi egentligen vet rätt lite om i det stora hela. Och så skönt att få en stund prat med de där megaviktiga personerna (hjältar i mina ögon) som får umgås med vår dotter på dagarna, ibland är det ju så rörigt runt dem (såsom förskolan ofta är) att man inte vill stjäla deras tid att stå och kallprata, men ibland när man känner att allt är lugnt och tryggt tar jag gärna tillfället i akt :). Hon lekte med två större tjejer i sandlådan och man märker att hon gärna leker med äldre barn, att hon ser upp till dem och försöker härma deras lek och språk. Häftigt att se. Sen skrek och vinkade Maja "hej då alla barnen" över hela gården innan vi traskade hemåt. Mysigt!

"Därborta är min dagis mamma, ska gå dit sen."



Kommentarer


Kommentera inlägget här: