first day of my life

Mörkrädd

Kategori:

Nerslängd i favorthörnet i soffan efter ett bra men långt föräldramöte på jobbet. Alltid kul att få tiden att diskutera verksamheten och visa och berätta vad vi gör, eller försöker göra för att ge deras barn så bra och fina dagar som möjligt. Men luften gick ut mig lite i bilen hem, så så trött och illamående, igen. Mådde bättre några veckor men nu har det kommit tillbaka igen, suck, kan jag inte få må bra för ett litet tag nu, och bara få njuta?!.. Man får vara tacksam ändå, för livet som är så fint :).

Imorgon bitti ska jag till barnmorskan på koll innan jobbet, ska prata med henne om sjukskrivningen och hur jag ska göra framöver, och så lite allmänna frågor som jag glömt av sen Majan låg därinne i magen. Hon är så söt nu när magen putar hela tiden så hon blir påmind, "bebis därinne" säger hon och drar upp tröjan för att se, "därinne i magen är den" och så knackar hon på bebisen lite, urgulligt. Ska bli mysigt när den börjar sparka så hon kan känna, undrar vad hon säger då ;).

I några veckor har hon inte alls velat ligga i sitt rum, fått panik om vi försökt söva henne i sin säng och pratat mycket om att vi inte får släcka lampan, så det verkar som om vi fått en liten mörkrädd tjej, precis som mamma. Vi ska försöka göra hennes rum lite mysigare och skaffa nattlampa så hon kanske vågar vara därinne på kvällarna, men just nu sover hon hos oss, igen. Lilla vännen 💕. Fast jag har inte så mycket emot samsovning, förutom när man får en fot i huvudet mitt i natten och sånt, men det överlever jag, sålänge hon är trygg.

Nu ropar sängen, orkar inte vara vaken en sekund till tror jag.

Godnatt min skatt ♥️.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: