first day of my life

lite ledsen.

Kategori:

Vi skulle varit iväg till Lysekil nu och träffat mina vänner från Halmstad med familjer. Två nya bebisar har kommit sen sist vi sågs och det skulle bli så mysigt att få kramas om igen. Vad händer, jo Maja kräks torsdag kväll och fredag fram till lunch, så vi vågade inte åka med tanke på smittorisken. SÅ JÄVLA LEDSAMT. Vissa saker behöver man extra mycket och att träffa dessa tre hjärtan och deras fina familjer är en sak som ger mig så mycket energi. Men jag får ta mig en tur snart och hälsa på dem snaaart och kompensera helgen helt enkelt.
 
Maja har varit pigg hela dagen men vi har ju hållt oss undan civilisationen så mycket som möjligt eftersom det är smittsamt så vi tog en promenad i råssnäs på förmiddagen och i eftermiddags så cyklade jag och Maja ner till varamon medan Oskar såg på fotboll. Kom hem till lagad mat och en påse med godis som jag ska njuta av tillsammans med en film när Maja somnat. Just nu vispar hon pannkakor i badkaret och jag lyssnar på lugn musik, en skön stund. Imorgon ska vi testa på gympa i råssnäshallen om alla är pigga och fräsha, ska bli kul :).
 
Dåligt med uppdatering senast veckan, men veckorna bara rullar på. Nu är vi inne i v.17 jag och bebisen i magen och det närmar sig det stora ultraljudet, ska bli så spännande. Vi har inte bestämt än om vi ska ta reda på om det är en tjej eller kille, vi ändrar oss varje dag typ, men just nu känns det iallafall som om jag vill veta, vi får väl se om det håller i sig till dess. Men Maja blev det ju en överraskning så kan ju vara kul att testa det andra sättet den här gången, vilket som så är vi ju så lyckliga över lilla pyret i magen även om det fortfarande känns ganska overkligt, känner inga rörelser alls än och även om illamående och trötthet påminner, och en mage som växer sakta men säkert så känns det inte riktigt verkligt än, hoppas grodan snart vill börja göra sig tillkänna därinne ♥.
 
inte utan min docka :)
plums i vattnet med stenarna
"jag är stark som pippi mamma"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: