first day of my life

Kommentera

Kategori:

Jag orkar inte ens kommentera hur jag tycker om gårdagens valresultat, det är så många andra som skriver precis vad jag tänker, så jag har inte så mycket att tillägga mer än att sörjer hur Sverige är just nu, och rädslan över vad det är för land som jag låter mina barn växa upp i. Sorgligt!

Men vardagen går vidare, jobbar 50% två veckor till och sen hoppas jag kunna gå upp och jobba min vanliga arbetstid igen. Hoppas kroppen är med på den planen också :). Känner av min rygg och svank redan, hade ju ingen foglossning alls med Maja och var hur rörlig som helst, så hoppas det här är nåt tillfälligt bara, och att det kan hjälpa med träning och stretching. Får höra med min barnmorska nästa vecka om hon har några bra tips. Mitt jobb är ju ganska fysiskt ansträngande med barn att lyfta, trösta, hjälpa och så allt upp och ner från marken, men äsch, det ska nog gå bra :).

Igår var vi på familjegympa och Maja var lyrisk och tyckte det var kalasskoj, så det blir nog höstens söndagsunderhållning. Lilla bestämda damen har ju bestämt sig för att oftast inte sova middag så det var en vääääldigt trött tjej efter gympan, och somnade på mindre än 30 sekunder efter vällingen var slut, snabbaste läggningen hittills, helt klart. Vi får väl se hur det blir på förskolan när det är dags för tidiga mornar igen och lite mer vardag, hoppas att hon får ro att somna där då, annars blir nog vissa eftermiddag hemma väldigt långa och trötta 😛. Men som så mycket annat så går det ju inte att övertala henne när hon väl bestämt sig så det lär väl visa sig.

Nu ska jag se idol och imorgon börjar jag 13 så jag och maja får en mysig förmiddag hemma först, yay.


Modig gympatjej som klättrade upp till taket :)

Kvällsunderhållning när den är som bäst, Maja dressar sig själv och ville dansa regndansen, alla lådor i hallen blev tömda på köpet 🙈. En tok är hon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: