first day of my life

Jobb

Kategori:

Jobbat två halvdagar nu och det går bra, ungefär precis vad kroppen klarar av just nu. Kroppen är helt klart mindre stark den här gången, ont i nedre ryggen, trött och flåsig, redan. Och så illamåendet som ett stort moln över allt det, spännande. Förra gången var jag ju aktiv hästtjej, hade Landola varje dag och tungt stallarbete med allt vad det innebär, plus ridning. Nu är kroppen otränad, svag och klen, ingen bra utgångspunkt för en graviditet med en aktiv 2åring att ta hand om, plus mitt jobb på förskolan, många små som vill bäras, lyftas, kramas och alla osmidiga positioner på golven och så vidare. Skärpning på mig. Måste ta tag i detta, promenera och simma några dagar i veckan för jag har ju ett gäng månader kvar och magen har ju knappt börjat växa, haha... Frustrerande situation på jobbet för övrigt med för lite personal, nya scheman på ingång, och ja ingen stabilitet alls, och jag önskar och håller alla tummar för förändring snarast eller att någon sätter ner foten för barnens, och personalens skull!

Maja och jag var på öppna förskolan på fm innan lunch och sen blev det en kortis på dagis för lilla damen när ja åkte och jobbade innan Oskar hämtade, och imorgon när det är helledig dag ska vi gå i pyjamas hela dagen har jag tänkt, kolla ryttar-VM, mysa, läsa böcker och pyssla hemma, åh så skönt, hoppas Maja har samma plan bara 😛.

Dåligt med nya bilder så får bli en instagrambild som jag älskar, nyvaken mysunge 💕



Kommentarer


Kommentera inlägget här: