first day of my life

Hungrig

Kategori:

Om jag inte haft mitt illamående och en begynnande foglossning som stör mig en del är det lätt att glömma att jag är gravid, att det faktiskt bor någon i min mage. Veckorna rullar på och på fredag går vi in i v.20, alltså nästan halvvägs, och ska jag vara ärlig så pratar vi inte jättemycket om bebisen, framtiden och saker som behöver fixas eller köpas än, vardagen rullar liksom på ändå. Jag tror att det kommer ändras efter ultraljudet nästa vecka, för innan dess kan jag inte riktigt slappna av. Jag känner inga rörelser direkt än så jag vågar liksom inte hoppas allt för mycket, ledsamma saker händer varje dag, så jag längtar efter att få se lilla bebis på skärmen och kanske kan jag efter det förstå att det framöver kommer komma en liten bebis till oss 💕

Majamys när det är som bäst.

Maja fick vara hemma från förskolan igår och idag för hon är genomförskyld. Ingen feber men en rejält snorig näsa som behöver bli lite mindre snuvig. Igår var jag hemma och idag kom mormorn och bytte av mig efter lunch när jag åkte till jobbet, världens bästa mormor som Maja är såå trygg och lycklig med, finns få saker som gör mig så lycklig som att knappt få en hejdå-kram för hon är så exalterad över att få leka med henne 💕. Imorgon har vi ledig dag så vi ska krya på henne och förhoppningsvis kan hon gå till föris resten av veckan sen. Jag är fortsatt sjukskriven halvtid ett tag framöver, och det känns väldigt skönt, kroppen är liksom väldigt nöjd efter 4 timmars jobb, illamåendet håller sig i trim och ryggen gör bara lagom ont..

Målarstuga
Läsa böcker efter bibblanbesök 👍.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: