first day of my life

Spark

Kategori:

Lilla bebis därinne gör sig mer och mer tillkänna för varje dag, både på omfånget på magen som rekordväxer och på sparkarna som känns mer och mer. Imorgon går vi in i v.24, tiden bars rasar fram. Alldeles underbart mysigt och overkligt att det bor en ny liten familjemedlem i magen ♥️ Jag håller på att rensa bland bilder på datorn och fastnar vid alla tusen bilder som vi har från Majas första år, alltså hur gudomligt ska det inte bli att få uppleva det igen, fast på ett helt annat sätt i och med att Maja redan finns såklart. Det är verkligen magi att bära ett barn, så märklig känsla att liksom det är jag som skapar henne, med lite hjälp av Oskar förstås till en början, men nu är det bebis och jag som är ett, världens mysigaste team :).

Veckan har gått fort, jag är fortsätt sjukskriven på halvtid och det känns bra, har ansökt om gravidpenning också som isåfall början gälla vid jul så nu är det bara att vänta och se hur tiden ska spenderas dessa månader som är kvar. 

Imorgon ska mormorn hämta Maja på förskolan för jag ska jobba em och Maja ser så fram emot att visa dagis för henne, gullunge, alltså det kan vara så att jag älskar ihjäl henne tillslut, hon är det roligaste jag vet.

Helgen är rätt obokad, vi ska sjävklart upp till kyrkogården och tända ljus för fina farmor/svärmor/mamma som alltid finns i tankarna med sorgligt nog inte hos oss. Att Maja aldrig kommer få träffa sin farmor är en djup sorg som jag aldrig kommer acceptera att det är så, så för jävligt orättvist och dumt.. Jävla cancer som vi hatar dig!
 

Vår ljusstråle som ger så mycket glädje och livslust varje dag ♥️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: