first day of my life

gos.

Kategori:

Hämtade hem en tokglad tjej som var ute och lekte i regnet på föris efter lunch idag. Men direkt när vi kom hem så började gnäll och trots mot mig, och vi som var vakna halva natten av någon anledning=trött och huvudvärk som inte direkt blev bättre av att damen gjorde rak motsats mot allt jag sa hela tiden. Hon sover ju nästan aldrig middag längre men både igår och idag har eftermiddagarna hemma varit väldigt gnälliga, men vi kan ju inte tvinga henne att ta en lur heller. Men världens bästa Oskar tog med henne på cykeläventyr när han kom hem från jobbet och så somnade jag gott i drygt en timme innan det var dags för middagsfix, och då kändes allt lite bättre. Pressad potatis, hemmarullade köttbullar till de köttätande och vegbiff till mig, sås, kokta morötter och sås. Namnamnam. Älskar husmanskost. Och Maja hade varit på soligt humör hela tiden = straffar ut mammafas kanske? Men sen efter bad och mys i soffan somnade hon på en halv minut, och vi avslutade dagen som vänner, tur det. Imorgon jobbar jag till halv12 och sen blir det moster/mormor/morfarmys ett dygn medan Oskar är på konferens i Vadstena. Mysigt värre ♥
 
glada kompisar igen som myser framför Nalle Puh.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: