first day of my life

En väg hem

Kategori:

Eftersom jag bara jobbar några timmar i dagen är det nästan alltid jag som lämnar och hämtar just nu på förskolan. Det är verkligen så mysigt, oftast går hon glatt in och vinkar i fönstret på morgonen och när jag hämtar får jag alltid massa kärlek och kramar, finns ingenting bättre :). Vi går ju dit över en fotbollsplan bara, tippar på att det är 200meter ungefär, men idag tog lilla promenaden en halvtimme hem. Hon plockade sten, klättrade på staket, kastade kastanjer, lekte jaga och ja upptäckte världen helt enkelt. Så härligt att kunna ta sig tid (även om min kissblåsa fick lite panik där i slutet) och låta henne bestämma. "Du kan gå mamma så kommer jag och jagar dig sen", de där meningarna blir bara längre och längre, härligt att lyssna på :). När vi kom hem bakade vi scones som det serverades till mellis, när gravidmagen blir sugen på något är det bara att lyda 😛. Tröttmössa är jag men ska se lite av "hela Sverige bakar" innan läggdags.

Plocka sten till pappa.
Letar efter apor i trädet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: