first day of my life

En ny helg.

Kategori:

En söndagskväll i soffan mörbultade efter en dag i badhuset. Jösses så trött man blir :). Och dessutom blev ju dagen en timme längre idag känns det som, men vi har haft det fint.
 
Igår var jag och mamma på stan och köpte skor till mig som jag fick i födelsedagspresent. Sen åkte vi hem, hämtade Maja, och åkte till mormor/gammelmormor och hälsade på. Finaste mormor som börjar bli så gammal ♥. Det är märkligt att se någon som varit så levande hela ens liv sakta men säkert "vara nöjd" med sitt liv och tyna bort... Ålder är vackert, men skrämmande tycker jag. Efter vårt lilla besök åkte vi hem och jag tog en promenad med Maja i vagnen, hon somnade gott och jag fick frisk luft och chans att röra på kroppen, winwin. När Oskar kom hem från sin fotboll lämnade jag dem och åkte hem till Emmy för att hälsa på nya miraklet Mathilde, 7veckor. Jösses så små och söta de är, bebisar. Man glömmer så fort, gud som jag längtar efter vår bebis nu, magiskt är det.
 
mina älsklingar.
God middag, godis och Så mycket bättre fick avsluta en mysig dag.
 
Imorse hade vi en skön lugn morgon med god frukost och så packade vi ihop våra väskor och åkte mot Mjölby. Maja har inte varit i simhall sen i våras så hon blev heltokig i vattnet och tyckte det var kalasskoj. På med armpuffarna och sen badades det gärnet. I bilen på vägen mot en bufferestaurang där vi mötte upp mamma och pappa somnade Maja på 1minut så hon fick ligga i mitt knä och sova vidare medan vi åt, så sött, helt utslagen. Mumsig mat och smarrig glass avslutade äventyret när maja väl vaknade sen.
 
ingenting fick liv i denna sömntuta efter massa bad.
Alfons för maja, zzzzzzzz för mamman.. oups...

Imorgon blir det jobb några timmar, även om jag just nu undrar hur bra det kommer gå, fogarna gör så så ont och jag känner mig halv handikappad... På tisdag ska jag till läkaren och sen får vi se vad som händer framöver.
 
Hoppas ni haft en fin helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: