first day of my life

Sömnkaos

Kategori:

Just nu känner jag mig så så trött, tröttare än vanligt. Min foglossning/ischias i vänster ben har blivit värre, eller iallafall har det börjat störa mina försök att somna gott på kvällarna. Benet kliar (myrkryp), gör ont och krampar såfort jag sitter still/ligger ner vilket man såklart måste göra för att somna. Natten mellan sön/mån sov jag knappt något alls, somnade runt 00 på måndagen efter 3timmars försök till sömn, och igår låg jag och vred mig, trots värmekudde osv (försöker klara mig utan värktabletter eftersom jag läst en del om dess negativa effekter) i två timmar minst innan jag kunde komma till ro. Jag är så galet beroende av sömn, sover gärna 21-7/8 beroende på när Maja vaknar och känner mig ändå ofta rätt så slut på em. Och får jag då kanske bara 5/6timmar så blir jag ett vrak... Ska testa att sittsova inatt för det känns minst om jag ligger på rygg men i och med bebis är det väldigt obekvämt att ligga så, men får bulla upp med kuddar så kanske det funkar.

Gnälligt minsann, men så är det.

Maja och jag var en stund på öppna förskolan på fm idag, annars har vi mest degat runt hemma, har inte ens tagit oss ut, Maja ville hellre leka inne och jag orkade inte ta någon konflikt så då blev det så :). Vi var ute hela em igår efter jag hämtat på förskolan vid 13 så fick både massa luft och sol då. Maja lunkade jämte vagnen och upptäckte saker medan jag gick jämte. Det går inte så fort men lagom takt för mig. Och jag älskar när man bara går, utan mål och mening utan ser vart vi hamnar. Maja får bestämma, roligast så :).

Oskar ska iväg på innebandy snart och jag har sövt en trött älsklingsunge. Ska sätta mig och fortsätta julklappsletandet vid datorn.

Älskade sol.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: