first day of my life

godis

Kategori:

Precis mumsat i min "resterna" från helgens godis. Godisråtta är jag, ännu värre nu när man inte riktigt lägger märke till om jeansen börjar sitta för hårt, haha, det är ju bara att skylla på att bebisen växer liksom :). Men än så ligger jag rätt ok till med gravidkilona så jag tar det piano, äter det jag är sugen och hungrig på. Tyvärr kan jag ju inte röra på mig så mycket i och med foglossningen men små promenader försöker jag mig på några gånger i veckan, men nu när det blir mörkt så tidigt så blir det svårare att ta sig ut. Jag lider ju dessutom av rastlösa ben på kvällarna så innan läggdags vore det skönt att ta sig ut en stund för att "lugna ner kroppen" men det funkar ju inte nu, mörkrädd som jag är. Vissa kvällar blir jag helt knäpp på att det kliar så i benen och andra kvällar känner jag knappt av det. Oskar är världens bästa dessutom som ofta kliar och masserar lite på fötterna om jag sträcker dem mot honom, för då känner jag inte av kliet lika mycket, jag älskar dig lite extra då älskling ♥ :).
 
I veckan ska vi på mag/bebiskoll, tänkte att Majan skulle få följa med den här gången och lyssna på hjärtat, och kolla blodtryck osv, får väl hoppas hon tycker det är spännande, det brukar ju inte ta så lång tid. Annars har jag planerat in för ett ikea-besök, skulle vilja köpa lite småkrafs till maja, en spegel till toaletten och pysselfärg och sånt, men vi får se om det orkas/hinns med. Helst skulle jag vilja åka ensam så jag kan strosa runt lite och kolla evenutella julklappar också, vi får väl se om jag får lov någon dag i slutet av veckan.
 
Ska ta en blogg-kollsrunda innan läggdags, Maja sov hela natten i sin säng tills Oskars klocka ringde vid 5.30, så han bar in henne till mig så försökte jag söva om henne men det tog ett tag trots att hon var toktrött. Hon somnade nog om runt halv7 och sen gick vi upp halv8 så känner mig lite extra trött ikväll, om det ens är möjligt...
 
Hörs en annan dag,
 
pappas t-shirt passar perfekt för tittut-lek :) Bus hela dagen lång.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: