first day of my life

en måndag.

Kategori:

Jobb, en mysig eftermiddag utomhus kollades på Maja medan hon promenade runt och plockade saker i en hink, mellis och mys i soffan med pappan när han kom från jobbet, förbi stan för att köpa lite kläder till Maja och sen en macka och chailatte på espresso house i min ensamhet innan jag gick bort på föräldramöte. En väldigt lugn och skön dag helt enkelt. Föräldramötet kändes bra, fina pedagoger som verkligen tar så god hand om våra godingar, hjältar i mina ögon!
 
Gick och klappade på bebiskläderna på lindex och insåg att vi inte har fixat en enda grej till bebisen än. Det känns så långt borta liksom, vi är i vecka 24 nu och ja tiden tickar ju sakta men säkert på. När Maja låg i magen hade vi nog mycket klart och redo redan nu eller pågång att bli iordning men denna gång har vi ju allt, eller det mesta köpt sen innan så det finns liksom ingen stress. Men kläder behövs nog en del för Maja är ju född i Augusti så mycket är tunnare sommarkläder, och nu får vi en senvinterbebis som behöver varmare plagg, så snart får jag nog ta med mig Oskar och hitta lite mini-kläder till mini-personen därinne i magen, så mysigt :). En såndär minioverall behövs ju och det kan ju vara det sötaste som finns typ, men finns så mycket fint att välja på så man vet ju inte vart man ska börja. Fast lindex har ju så mycket fint, ekologiskt och jättemjukt så får nog bli det mesta därifrån tror jag.
 
Ska börja glo runt på julklappar till Maja också och skriva upp, har inga direkta ideer vad hon behöver men lite nya leksaker är ju alltid roligt, ett staffli att måla vid känns kul, och nån lektält att ha mys i, men alla är ju så skrikiga, skulle vilja ha ett mer diskret med fårfäll och fina kuddar i... Får leta på :).
 
Nu går ögonen i kors, ska ta en kopp te och sen sova.
 
på kyrkogården i lördags. Maja var väldigt fascinerad av alla ljus ♥.
Vi tänkte extra på Majas farmor, min morfar och farfar och älskade Landola.
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Jag har precis beställt ett fint tält från granit! Hoppas på att det är lika fint som det ser ut på bild! Lovar att visa.. Åh, så mysigt det låter att gå & kika efter kläder till ett litet minihjärta! ❤️ måste ses snart!

    2014-11-04 | 21:55:36
    Bloggadress: http://prastegarden.blogg.se
  • Emelie säger:

    Oj, det blev många kommentarer av en & samma kommentar! ❤️

    2014-11-04 | 22:00:05

Kommentera inlägget här: