first day of my life

utflykt

Kategori:

Lilla fröken sover, Oskar klipper gräset, vi har burit massa sten och fixat i trädgården, och efter sovluren ska vi åka till en bondgård och titta på fina djur. En mysig helg har vi haft, och trädgården blir sakta men säkert färdig, men fy så mycket jobb, och så mycket sten och plattor som vi burit bort och slängt/gett bort. Nu ska vi så gräs överallt och efter det kan vi bestämma hur vi vill att den ska se ut framöver, kanske sätta nåt fruktträd eller odla i pallkragar.
 
Inskolningen är klar och allt gick liiite för bra känns det som, väntar på tårarna, men hoppas att hon känner sig så trygg bland vuxna att hon liksom är fine bara någon finns där. Starka älskade unge, att du accepterad dessa två inskolningar så nära inpå varandra så bra som du gjort gör mig så stolt, du är en trygg och självsäker individ i grunden, vilken har hjälpt oss mycket när det kommer till att släppa iväg dig.
 
Valborg var väldigt mysigt med grillmiddag här hemma tillsammans med Anton, Madde, Esther och Ebbe. Barnen lekte bra och somnade gott runt 21 och sen kunde vi sitta och prata en lång stund innan klockan började bli för mycket :) Maja sov till 8 dagen efter så vi var väl utsövda och hade en härlig ledig extradag tillsammans. Maja älskar när pappan är hemma, man märker att jag är den som är hemma mest med henne i och med att jag är ledig mer, för hon är riktigt mammig just nu, så varje gång hon ber om pappa känns det ganska skönt, att få lite avlastning i tröstandet och bärandet och lekandet. Det är ju kalasmysigt att ha någon som älskar en så högt men lite panik kan man få ibland när jag inte ens får sitta på toa ifred... Jag började ju att springa förra våren för att "komma hemifrån" en stund på em/kväll men sen när jag vrickade foten så tog det sån tid innan den inte gjorde ont längre så då la jag ner träningen men nu känner jag stor lust igen att ut och röra på mig, så jag har hunnit med två svettiga powerwalks/jogging i helgen, och nu har jag världens träningsvärk i benen, härligt :). Tre gånger i veckan känns som lagom så det ska jag schemalägga de dagar Oskar har nattning osv. Kul men ny energi!
 
jordgubbe i matvagnen, det är lyx det :).
 
Ny vecka imorgon, igen. Jag har blivit lite veckovill och snurrig nu när det varit inskolning och långhelg så jag har liksom slappat ner mig. Imorgon är det iallafall personalmöte på kvällen och sen är det jobb några dagar. I helgen är det tävlingar på Nyrk så då jag och Majan dit och heja. Sen var det kosläpp i Vreta kloster på lördag som jag väldigt gärna vill gå och titta på. Men först vardag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: