first day of my life

Majas tur

Kategori:

Maja Svärm Gullberg, du är nu 21 månader och just nu tränar du dygnet runt på din självständighet. "Majas tuuuur=jag kan själv", min min min och "Maja kan" är ständigt upprepade meningar. Och ja, du kan ju faktiskt rätt mycket, men ibland blir vi lite frustrerade på dig, oftast under tidspress när du t.ex ska ta på skor och stumpor själv, det kan du inte än. Men du sliter och tränar, sitter med dina byxor och får faktiskt i rätt ibland och du blir sådär gulligt stolt över att du kan. Vilken grej, att lära sig att bli självständig, vi njuter av att se dig kämpa och lyckas, och hjälper dig på traven ibland när du nästan når målet. 

Du är i en fantastisk ålder just nu, härmar allt vi säger och pratar mer och mer ord, lär dig sånger (idag sjöng du blinka lilla stjärna själv, och vi snyftade ikapp så fint det var) och är så smart och förståndig. Du minns saker vi berättar och förklarar för dig och återberättar saker som hänt för längesen. Du är klok, eftertänksam, busig, tokenvis, lite blyg och har ett stort närhetsbehov, vilket vi njuter av. Mamma är bäst just nu, men pappa är på en stark 2a plats såklart. Du testat gränserna ofta, pappa blir mer irriterad än jag blir över detta men ibland är du rätt trotsig och galen, men vi försöker ignorera och berätta när du gör rätt istället. 

Vi älskar dig mer för varje dag och varje dag sprider du så mycket kärlek, skratt och galenskap så vi blir helt tossiga. Du är fantastiskt!

Byxorna på, nu tar vi T-shirten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: