first day of my life

när solen skiner.

Kategori:

Alltså, denna sol. Hur underbart är det inte? Lycklig in i själeroten. Förmiddagen spenderades dock inomhus för mig och Maja. Hon tackade promt nej till utelek och ville leka på sitt rum, så jag passade på att rensa lite bland kläder och städa ordning på övervåningen och efter Majas lunchlur åkte vi ut till mamma och pappa. Pappa eldade löv så det luktade vår lång väg. Åh minnen. När vi bodde i huset i stan när vi var mindre åkte vi alltid ut till stugan på helgerna på våren innan vi flyttade ut för sommaren och då var det eldning, fika, grillning och massa utelek som gällde. Fantastiska Notvarpstigen ♥. Vi promenerade ner till stranden och Maja traskade lyckligt på hela vägen. Hon var som en kalv på grönbete, skuttade fram som en galning. Att ha henne inne en hel dag fungerar inte, hon har för mycket energi :). Man blir rätt trött av solen och luften så nu har vi tagit kväll i soffan, varma mackor i magen och snart blir det ponnyakuten för mig innan läggdags. En vanlig vecka framför oss, vi ska nog försöka fixa vidare i trädgården på eftermiddagarna om det går och vädret är ok. Till sommaren vill jag bara kunna njuta av livet utan att ha massa måsten att göra, vill ha det klart innan semestern!
 
Plockar tussilago åt mormor och morfar ♥
fick agera häst på vägen hem. Hoppla pålle ;).
Jag tog en promenad ikväll medan solen gick ner, fantastiskt vackert i varamon.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: