first day of my life

mätt.

Kategori:

Ligger mätt och belåten i soffan efter en em/kväll hemma hos Madde, Anton, Esther och lille Ebbe. Åh snosa bebis är så fantastiskt, så så liten han är, bara en månad gammal och så fin. Man blir varm i hela kroppen, men sörjer lite hur lite man minns av tiden när Maja var så liten. Man kan liksom inte förstå hur små de faktiskt är i början. Vi blev iallafall inbjudna på grillat. MUMS. Inte ens april och vi har grillat två gånger. Bra början på vår/sommaren. Massa smarriga tillbehör och såser och nu ligger man som en stoppad korv :). Dagen har bestått av häckklippning och trädgårdsfix. Var inte så delaktig själv utan fick agera barnpassare åt Maja och Lilia medan de andra (TACK FAMILJERNA FÖR HJÄLPEN) sågade och bar bort hela stora häcken mellan oss och grannen. Det blir nog bra när den växer upp igen, hoppas det går fort, lite insynsskydd är ju rätt skönt, även om vi inte direkt springer runt nakna på trädgården, men att ha lite privatliv är alltid uppskattat ju.
 
Igår var Marthina, Fredrik och Lilia här och vi åt sushi och de andra drack lite vin. Jag drack vatten. Som vanligt. Kalla mig lite halvtrist men det här med alkohol är verkligen inte nåt för mig längre. Gillar inte smaken (förutom på vissa vita viner en sommarkväll), får ont i magen och ja, som ni läst så många gånger innan skräms jag lite av effekten den har på människor... Bla bla. Iallafall.. Vi kollade lite let's dance och pratade om livet innan det var dags att sova. Maja är en riktigt morgonpingla just nu, vaknar fortfarande strax efter 6 varje dag så man är ju inte piggast i stan på kvällarna. Fast det är ju inte jag annars heller iofs...
 
Oskar ska jobba extra imorgon så jag och Maja får väl hitta på nåt skoj. Får se hur vädret är, antagligen beger vi oss ut på äventyr i skog och mark. Det gillar vi bäst :)
 
Nu blir det film och antagligen kommer jag somna innan första kvarten gått.
 
Spännande med kläder just nu, Maja gillar lager på lager.
mys framför pippi efter egentlig läggdags. Trötta kusiner ♥
Leo fick morgontvagning av städmadame.
Vid det här fönstret spenderas mycket tid att stå och upptäcka världen utanför.
Sol, trädgård och glada barn. En härlig lördag.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: