first day of my life

Ledig onsdag

Kategori:

Jag var på utbildning både måndag och tisdag genom jobbet, så vi är lediga idag istället. Helt ok för mig eftersom solen skiner och dessutom fick jag "sovmorgon" till 7.20, Hon brukar vakna lite efter 6 nu för tiden annars så jag njöt :). Efter mysmorgon med långfrukost, Bolibompa och lek så tog vi bilen till råssnäs. Vagnen och dockan var självklart med, den ska med överallt just nu, och sen strosade vi runt i skogen och på stranden. Så så härligt och Maja var på solskenshumör och vinkade åt alla förbipasserande, vi träffade ett äldre par som Maja charma totalt, utsött :). Det är fantastiskt med barn, hur de lyser upp så många människors ansikten, bara för några sekunder. Maja vill alltid hälsa och vinka till alla och vi har aldrig stött på någon suris, inte än iallafall!




Efter lunchen skulle det målas, helst liggandes på magen, nya grejen. Så vi målade och jag skrev upp ord som hon ville ha nedskrivna, mamma, Rickard, farfar, mormor. Hon är väldigt intresserad av bokstäver och hittar dem lite överallt, på kläder och papper, det är spännande vad fort hon lär sig också, vi blir förvånade varje dag just nu över hennes smarthet.




Nyfyndad tröja från tradera. Som inte passar damen i smaken just nu. Man blir knäpp, för hon har nån slags fobi för tryck på tröjan just nu, bara sliter och drar och säger nej. Hon fick för sig att det var en spindel på en tröja för ett tag sen och sen dess synar hon alla kläder, heltokig, men det är ju lätt att skratta åt, konstiga idéer :).

Nu ska jag vila några minuter innan monstret vaknar, idag serveras nog mellis ute tror jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: