first day of my life

fredag. igen.

Kategori:

Det känns som att det alltid är fredag, och måndag. Dagarna där i mellan går så himla fort och vardagen rullar på av bara farten. Denna vecka har vi fått vara friska, om än har Maja varit lite dålig i magen, sviter efter magsjukan. Men annars har allt varit bra. Enkla glada lämningar på förskolan, trots att Maja saknat "sin" pedagog som varit sjuk. Idag när vi varit lediga har vi fikat med Jossan och hennes bebis Bella på förmiddagen, hon lånade en bok till sin utbildning och så hann vi med en lite catchup. Vi har inte setts sen innan jul så det var verkligen på tiden. Efter lunch var både jag och Maja så trötta så vi tog en lur i soffan, och sen vaknade jag av en inbjudan till bullar och kaffe av Ronja. Så vi åkte dit och pratade och myste. Maja var lite blyg, men kom igång lagom till att vi skulle åka hem. Som alltid, hon behöver lite tid att värma upp. Och att få kramas med vännerna en stund kändes så härligt ♥.
 
Imorgon ska vi träffa nya tillskottet i vänskapskretsen Ebbe, och så blir det en runda till tippen med lite skräp. Det kommer en målare hit också och ska lämna offert på ett rum som vi ska måla vitt. Vi ska byta rum med Maja, något vi borde gjort från början men nu har vi äntligen tänkt efter och så får det bli. Vår säng är för hög, vilket innebär att jag slår i snedtaket varje gång jag ska lägga mig på min sida sängen. Så nu byter vi så det blir lite mer som det borde. Majas rum är ju vitt med en väggdekoration som är flyttbar och vi har inte satt upp så mycket annat på väggarna än så det blir inte alls mycket jobb. Ska bli härligt att få det gjort, så fort som möjligt :).
 
Nu ska vi visst se "true detective" här innan sängen kallar.. ZzzZzzzzzzz. Trötta fredagar minsann.
 
förra helgen var det kramkalas för katterna på notvarpstigen. Maja var som tokig i dem.
 
Vi hann ha en mysig dag tillsammans med moster Martina trots kräksjukans intåg.
Det är fint att se de där två tillsammans, de kommer ha roligt ihop i livet :)
 
Vissa saker i livet är bättre än andra. Detta är en av mina favoriter ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: