first day of my life

en lång dag.

Kategori:

Fredag som började strax innan 6. "Maja, det är natt, jag vägrar gå upp" mumlade jag ungefär, tände lampan och slängde upp några böcker i sängen, men icke. Uuuuuut, tv, elling får jag till svar. "Gå till ditt rum och lek lite". Så det gjorde hon, i ungefär 5 sek innan hon kom tillbaka och drog mig i armen, upp mamma. SNARK. Blundade framför tvn i nån halvtimme innan jag insåg att dagen var tvungen att starta. På med kaffebryggaren och fram med frukosten och runt 8 kändes det som halva dagen gått. Vi åkte upp till skogen i fålehagen och strosade. Så magiskt vackert när solen lyser in bland träden. Maja plockade kottar och städade träden. Så himla mysigt. Lunchen fick dock ätas efter sovluren, det händer ungefär aldrig, Maja bröt ihop här hemma när vi kom in och somnade på ungefär en sekund när jag gick upp med henne i sängen. Jag somnade också gott och vaknade en aning piggare.
 
 
Sen lunch och sen packade vi lite mellis i ryggsäcken och cyklade till lekparken. Massor av barn och föräldrar och Maja som är väldigt artigt lagd hälsade hej till alla hon mötte. Så sött. När vi cyklade hemåt satt hon i sitsen och skrek "hej då barnen", "hej då parken", "hej då fåglarna" (vi gav gråsparvarna lite riskaka). Hon är så stor nu, och gör sig så förstådd. Är lycklig att talet kom fort, det är jobbigt när de inte kan göra sig förstådda när de är så små. Man är ju tacksam för all hjälp på traven man kan få så att säga i detta livsuppdrag som förälder. Oj vad mycket man lär sig ständigt. Nr1 är nog alltid en exprimentunge som mamma alltid säger, sen lär man sig kanske att slappna av och bara vara lite mer. Det tror jag nog också. Med Maja har det varit mycket "ordning och reda", jag har styrt och ställt rätt mycket med saker jag trott på (teknik, socker, uppfostran, rutiner osv), hoppas jag inte tar allt lika "allvarligt" nästa gång. Vi hade ju tur ändå, Maja är ju en väldigt glad, social och trygg individ så lite rätt blev det nog iallafall :)
 
Oskar är iväg på stan och firar sin vän Mats som fyller år och jag ska strax gå och sova. Imorgon ska jag börja dagen med en pw. Sen blir det fix i trädgården. Plocka bort sten och så kommer farfarn och hjälper till att bygga en sandlåda. HURRA!
 
Trevlig helg!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: