first day of my life

badboll

Kategori:

Söndagskväll. Jättesmarrig lasagne i magen som jag lagade i eftermiddags, och en Maja som Oskar lägger på övervåningen. Vi hade en jättemysig förmiddag i Mjölby simhall idag och Maja var som galen i vattnet, nästa gång blir det armpuffar för ibland slank hon nästan ur greppet på oss när hon skulle busa och hoppa och ha sig. Heltokig, och så roligt. Korv med bröd blev det till lunch för henne och Oskar och när vi satt och åt sa hon "bada vatten, kuuuul". Så antar att det blir simfest snart igen om Maja själv får välja ;).
 
Igår var vi på stan för att köpa skor till Oskar. Intersport hade 3 för 2 så vi passade på. Em och kväll spenderades längre bort på gatan hos Marthina och Fredrik och barnen. Grillat till middag bjöds det på och Maja kom inte i säng hemma förän 21.3o. Då tänkte vi (dum som man är) att det såklart blir sovmorgon imorgon, men nej nej, 6.3o vaknade donnan upp. "Hej pappa", "hej mamma". Hon lekte själv på sitt rum en stund och sen fick jag ytterligare sovmorgon ett tag när de gick ner och morgonmyste. VÄRLDENS bästa Oskar har jag i mitt liv som ger tröttnöten några extra sovtimmar. Det spelar ingen roll hur mycket jag sover nästan, jag är alltid trött ändå ;).
 
Imorgon ska vi testa på bamse-gympa med Maja, får se om hon är för liten eller om hon tycker det är skoj. Vi har några vänner som går så det blir nog kul. Så får Majas inställning till grejen bestämma om vi ska fortsätta eller inte. Annars ser veckan ut som vanligt ungefär, jobba och vardagsmysa på em/kvällarna.
 
kak-muta medan pappan provade skor. Sen gick hon bananas i affären, haha.
blev bjuden på ostbollar av kusinen, dubbla tummen upp från maja.
de verkar haft kul utan mig imorse, haha, skrattade så när jag såg den här bilden ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: