first day of my life

pirr i magen.

Kategori:

Idag tog Maja och Oskar sommarlov. 6 härliga veckor får Maja vara ledig, och bara få vara unge utan massa stress och förskola och tider att passa. Vi har absolut inga planer för sommaren mer än att vara tillsammans, och det känns väldigt mysigt. Att göra saker spontant när vädret sviker, eller när rastlösheten smyger sig på. Först ska jag jobba några veckor till såklart, men eftersom jag är ledig måndag och fredag så känns det ju som semester för mig också nästan, så underbart att ha vår pappa/världens finaste sambo hemma hela tiden ♥.
 
Midsommarafton verkar, vågar knappt tro det, bjuda på fint väder så vi ska fira med familjen och åka på jippo i Varamon, hoppas Maja är sugen på att dansa runt midsommarstången. Vi hade firande på jobbet idag och det var så kul, alla barnen verkade gilla vårt engagemang och vi slutade med raketen och prästens lilla kråka så alla låg i gräset tillslut. Älskar mitt jobb, att få umgås med de där tokiga barnen på dagarna ger så mycket energi, att även de tuffa dagarna känns okej. Just nu behöver både pedagoger och barn semester så det blir mycket fri lek och mys för att hålla dem i styr, precis som det ska vara såhär när man kan vara ute precis hur mycket som helst och de är som kor på grönbete :)
 
Nu är det dags att sova, imorgon bitti ska jag ta med min lilla familj och plocka blommor och göra fina kransar.
 
ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR
kvällsmys framför pippi/senaste numret av mama. Dessa stunder är de finaste, trygghet och lugn ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: