first day of my life

pippitok.

Kategori:

Maja är väldigt inne på Pippi just nu, och Emil också till viss del, men tecknat tycker hon inte alls är lika intressant. Så den lilla tv-stunden hos får på morgonen och innan läggdags är det pippi-avsnitt som gäller, och det är så sött att se henne sitta och diskutera, skratta och vara oroad över saker som händer. Min kollega Johanna var i Ullared förra veckan och köpte med sig pippi-huset med gubbar och hela pippiboxen åt oss (du är bäst, tack) så nu är hon om möjligt ännu mer insnöad. Fast det får hon gärna vara, jag sitter gärna och tittar Emil och Pippi istället för att se konstiga tecknade serier på barnkanalen, vissa saker var nog bättre förr, och inget går upp mot Astrid Lindgren. Fast fåret shaun är en personlig favorit på bolibompa, skojigt värre.
 
Jag och Johanna jobbade själva idag (vi är egentligen tre) så dagen har gått i ett, men barnen har förstått att vi behövt deras hjälp och det har faktiskt varit en väldigt mysig dag :). Att ha världens bästa arbetskamrat som tänker så lika som jag gör inte saken värre, vi stöttar och hjälps åt och försöker peppa när det blir konflikter eller problem, helt underbart att kunna ha det stödet i vardagen. Jag har ju förstått att vi ska vara lyckligt lottade som trivs så bra tillsammans alla tre, det är inte alls säkert att det är så när man slås ihop i ett arbetslag, ibland klickar man ju inte överhuvudtaget och då blir arbetet så mycket tuffare,och det går ut över barnen i många fall. Det gäller att ha en bra grund att stå på, samma värderingar och samma mål. Vi har så mycket planer för hösten, ska bara försöka få tid till planeringstid och få det gjort också, lättare sagt än gjort :).
 
Snart är det helg, och jag ser så så fram emot att min syster kommer hem för sommaren alldeles snart. Planen var inte för henne att vara i Motala, utan stanna i Lund eller bo hos Sam i London men nu kommer hon hem och ingen är lyckligare än jag (och Maja såklart, Tina är ju hennes favorit big time). Hon gör sin sista tenta imorgon (HEJA HEJA DIG smartskalle) och sen kommer hon med tåget, jippi. Ska tvinga henne vara så mycket med oss att hon längtar bort, haha, och Maja ska nog få åka på egna äventyr med sin älskade moster så jag hinner jobba undan lite efter jobbet nu innan semestern. Det är min plan iallafall, får väl se om hon känner samma. Världens bästa syster ♥.
 
favorit i repris-sommar för maja å tina :)
snart är gänget samlat igen, yay.
 
Nu är det dags att sova, klockan ringer innan 6 imorgon, Zzzzzz.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: