first day of my life

bikini.

Kategori:

Sommaren är här, och dags att köpa badbrallor till Maja. För det är vad hon behöver. Ett bar badbrallor för att inte få sand i rumpan och snippan. Hon har inga bröst, hon behöver därför ingen överdel. Såklart inte. Baddräkt känns också onödigt mycket tyg, och jag har redan köpt ett uv-set med byxor och tröja som hon kan ha också. Men vart jag än letar så finns det inga badbrallor till tjejer, utan att det hör till en överdel. Jag förstår det liksom inte. Alla får verkligen tycka och göra som de vill kring det här, men snacka om osmidigt och onödigt att dölja någonting som inte existerar. Vi gjorde en beställning på hm igår, och så tänkte jag att hon kunde ha ett par kill-badbyxor men det fanns bara med angry-birds, dinosaurier eller bilar. Inget som tilltalade mig. Och de få badbyxor till tjejer jag hittat är dekorerade med volanger och paljetter och tryck. Inte heller något jag tycker om. För ja, det är ju än så länge jag (och Oskar) som bestämmer vad Maja ska ha på sig, den dagen kommer när hon själv vill bestämma och då får vi ta den diskussionen då, men hallelujah än så länge har vi makten. Och jag tycker inte om ruffpuff-sötgulltjejsaker, lagom är bäst, men lagom verkar inte exiserar på kill- och tjejavdelningarna.
 
Om hon kommer lida i ett par badbyxor med volanger, eller kommer ta skada resten av livet pga av det, nej såklart inte, men det handlar mest om att det borde finnas ett större utbud, ett unisexutbud som passar både tjejer och killar, för det är ju faktiskt inte så jättestor skillnad på kropparna fram till puberteten så såklart borde de kunna ha samma slags badplagg. Och andra plagg också för den saker skull.
 
Lite tankar såhär kring lunchtid. Ibland har man inte mycket annat att gnälla om, så idag blev det bikinignäll. Våga vägra bikini säger jag, och hoppas att Maja inte tar illa vid sig av att ha en mamma som är så trist och töntig när det kommer till detta.
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    http://www.polarnopyret.se/badbyxor-60227675-795-1
    Kolla de här! 50kr rabatt den här veckan :-) Finns ett par med glassar på också :-)

    Svar: Tackar, har sett dem men glassbyxorna är med foder, vill helst ha utan och de andra gillar jag inte riktigt.. Jakten fortsätter 😛.
    Joanna Gullberg

    2014-06-02 | 19:52:12
  • Tina säger:

    Så bra skrivit! Det är sjukt vad vissa klär sina barn i när de inte ens behöver det.

    2014-06-02 | 22:04:01

Kommentera inlägget här: